hygglo Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 VÀnner! Mitt 8pre kort som funkat sÄ bra nu i flera Är har plötsligt börjat betett sig som en sjukling. Den tappar ljudet och lampan pÄ ljudkortet (CLOCK- 44,1) börjar blinka, efter nÄgra sekunder lyser den igen och ljudet kommer tillbaka. Jag bifogar med en film sÄ ser ni vad som hÀnder. Jag har bytt firewirekort utan framgÄng. NÄgon som har en lösning? / Hygglo Studio prob.MOV
Linus Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Jag antar att Clock Source stÄr pÄ Internal i MOTU Audio Setup?
hygglo Postat 23 juli 2012 TrĂ„dstartare Postat 23 juli 2012 Det gjorde den ju sĂ„klart icke! Men nu gör den det! men dĂ„ dök detta lilla problem upp. ( Se film ) Det knastrar och har sig lite titt som tĂ€tt. PĂ„ filmen spelas en lĂ„t upp som jag gjorde för ett halvĂ„r sedan pĂ„ samma dator utan problem. ASIO Time Usage gĂ„r i topp sĂ„ fort jag kör igĂ„ng. Och i standby ligger den och jobbar pĂ„ mitten ( AnvĂ€nder Cubase ) Kan det vara sĂ„ att hĂ„rdisken hĂ„ller pĂ„ att lĂ€mna in? đź Studio prob 2.MOV
Linus Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 LÄter som att ljudkortet bryter signalen. Har du nÄgot kopplat till ADAT-portarna?
hygglo Postat 23 juli 2012 TrÄdstartare Postat 23 juli 2012 LÄter som att ljudkortet bryter signalen. Har du nÄgot kopplat till ADAT-portarna? Nej det finns inget kopplat till dom. :/
Linus Postat 23 juli 2012 Postat 23 juli 2012 Om kortet Àr köpt i Sverige, hör av dig till Zima. Det lÄter som att det Àr nÄgot synkproblem.
hygglo Postat 16 augusti 2012 TrĂ„dstartare Postat 16 augusti 2012 Jag löste det hela genom att ominstallera operativsystemet. Slutsats= mjukvarufel. Nu skapas det som aldrig förr! đ
Linus Postat 17 augusti 2012 Postat 17 augusti 2012 Hoppla, gammal drivrutin som blev inkompatibel pÄ förra installationen kanske? Fint att det löste sig iaf!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.