Jump to content
Annons

Cubase Elements 6 vägrar spela in mer än ett spår i taget.


Robbie666

Recommended Posts

Hej!

Har stött på problem med inspelning av fler kanaler samtidigt i mitt Cubase Elements 6.

Alla signaler för kanalerna funkar. Ger utslag & ljud på alla kanaler som det ska, men så fort jag trycker på inspelning så stannar. Står att det är för många kanaler igång.

Använder mej av PC med i7 processor. 8 GB ram så datorn ska ju orka med det.

Har ett Motu 8pre ljudkort (även en Behringer ADA8000 så jag ska kunna köra 16 kanaler, men har inte kopplat in den än).

Är mitt problem nåt i inställningarna eller vad? Någon som kan ge mej en lösning?

//Robbie

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Oj... Bra fråga. Har inte ändrat på något när det gäller inställningarna så det kan ju vara nåt sådant kanske.

Har bara kört enkelt ljudkort med 2 ingångar innan & då har jag ju inte behövt ändra på något.

Hur vet man vad som är rätt inställningar när det gäller Buffersize?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kört på 8 spår (trummor). Men enligt datorbyggaren ska jag kunna köra 16 utan några problem.

Ska kolla sedan på inställningarna. Har datorn i min studio så jag kan inte kolla precis nu.

Men jag hojtar till när jag tagit mej dit så får vi se 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag kollat. Allt jag får upp när jag klickar på device setup är:

input Latency: 12.585 ms

output Latenct: 23.401 ms

Sedan kommer jag in på controlpanel då öppnas inställningar för MOTU ljudkortet.

Där finns Sample Rate : 44100

Sample per buffer: 512

Master clock source: Internal

När jag ändrar på Sample per buffer blir det samma resultat som innan. Hur jag än gör...

Vad kan man hitta mer för inställningar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu funkar det toppen. Nu är det bara lyckas få igång min ada8000 oxå så man kan nyttja fler kanaler. Alltid är det nåt som strular ju =P

Tusen tack för hjälpen!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...