Jump to content
Annons

Vilket moderkort till digi001?

Mr mike

Recommended Posts

Hallå!

Jag har precis köpt en digi001:a och ska köpa en ny dator för insp.

Tänkte mig en:

P4, 3,0 Ghz, 1024 ram, två hårdiskar a 80 gig.

Sedan till mitt problem MODERKORTET... På digidesigns hemsida rekomenderar de moderkort med intel chip 845, 850 och 860. Dessa chip är så gammla att de nästan inte finns på marknaden. Är det någon som har använt andra chip och fått det att funka?

Har kollat på en Asus P5P800, Sockel-775 den har Intel 865PE, Intel ICH5 chip.

Är det någon som har testat den till digi001?

Tack Mr mike

Dela på andra sajter

Annons
  • 3 veckor senare...
zeandreti (oregistrerad)

Har samma problem digidesign001 och p4 med 915 pci express kort. kollade på digidesigns hemmsida men står bara att det ej är testat? funkar det inte då eller kan man ha tur? nån som vet.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Jag har en P4 2.8GHz, 256MB (!!!) och ett sånt Intel kort. Jag har inga problem med att spela in, förutom då i ProTools som drar mer RAM än Logic & Cubase. 2ms latency med 8 kanalers inspelning. Dock har jag lite problem när jag kör Wavedrivern och använder 001:an som ett "vanligt" ljudkort, för mp3 osv. Då får jag nån slags superlatency som fixar sig när jag startar om låten.

Vad jag förstår är la problemet PCI Xpress?

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.