Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Har under den senaste tiden letat igenom olika customshops på nätet. Hörde först talas om Ran Guitars, schyssta kvalitetsgitarrer, dock 1 och ett halvt års väntetid!

Sedan hittade jag Shamray, mailade även dom men det verkar som att dessa har lagt ner sin verksamhet, helt dött på sidan och deras forum samt att jag inte fått något svar på mitt mail.

Det är nämligen så att jag vill ha en Ken Lawrence Explorer replica. Shamray hade överlägset snyggast faktiskt! Warmoth kunde inte den gitarren alls.

En äkta KL Ex kostar närar 100 tusen lax och det är nära 3 års väntetid på att få hem den!

Så, nu till min fråga...

Vilka/vilken custom guitarshops ska jag vända mig till om jag vill ha en snygg KL Ex och under 1 års väntetid?

Tack på förhand!

Annons
Postat

Detta kanske jag också borde skriva upp.

Alla dessa customshops som Jackson, Esp, Gibson mfl bygger bara efter ett antal som ramar som dem har. Du kan tex inte gå till Esp och säga att du vill ha en KL EX replica. Du får istället välja utifrån från ett antal utvalda kroppar, halsar, micar, stall osv och därifrån lacka och bygga.

Är det någon som har någon aning vart jag kan vända mig?

Tack!

Postat

Jo, ESP bygger mig veterligen gitarrer som ser ut hur tusan som helst, bara du är noga med att bifoga ritningar enligt standardformat och betalar vad det kostar. Men inte via deras online-formulär. Man behöver då gå via en auktoriserad ESP-försäljare. I sverige tror jag, med betoning på tror, att man måste gå genom musikaffär via grossisten vidare till ESP. Vem som är grossist för ESP nu har jag ingen aning om, men förut var det ILT.

Hoppas du får till det på något vis!

Postat

Okej, tack. Då vet jag!

Vad jag har hört så finns det inte längre någon återförsäljare av ESP i Sverige längre...?

Postat

Okej, får kolla upp det Bullerbyn.

Men det verkar ganska hopplöst. Riktar nu in mig på en Gibson Flying V eller Gibson Zakk BFR istället. Billiga och bara gå att plocka ner från hyllorna i en musikaffär. 😉

• 1 månad senare...
Heisenburg (oregistrerad)
Postat

Hej.

Har under den senaste tiden letat igenom olika customshops på nätet. Hörde först talas om Ran Guitars, schyssta kvalitetsgitarrer, dock 1 och ett halvt års väntetid!

Sedan hittade jag Shamray, mailade även dom men det verkar som att dessa har lagt ner sin verksamhet, helt dött på sidan och deras forum samt att jag inte fått något svar på mitt mail.

Det är nämligen så att jag vill ha en Ken Lawrence Explorer replica. Shamray hade överlägset snyggast faktiskt! Warmoth kunde inte den gitarren alls.

En äkta KL Ex kostar närar 100 tusen lax och det är nära 3 års väntetid på att få hem den!

Så, nu till min fråga...

Vilka/vilken custom guitarshops ska jag vända mig till om jag vill ha en snygg KL Ex och under 1 års väntetid?

Tack på förhand!

Kolla upp Karlsson Custom Design

Min gamle svarta Iceman fick ett rejält ansiktslyft.stället att kontakta. Alltid kul att kunna Slipa ner helt å sen lacka efter kundens önskemål. Kommer komma en hemsida inom kort. Ska ladda upp bild på bara denna,men när det gäller till att lacka om å modifiera med mikar osv är detta stället man bör testa.Billigt oxå,trots dyra färger och klarlack samt våtslipning. Min Epiphone(som är dunderskön)är mitt i processen med att bli en Gibson med licens att döda;)Maila: royale.sweden@gmail.com

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.