ApeTrooper Postat 14 april 2012 Postat 14 april 2012 Tjenna!! Ăr det nĂ„gon som vet ifall man kan göra in-song tempo change i Logic PRO 9? Och isĂ„fall HUR!? đł Jag vill alltsĂ„ Ă€ndra tempot pĂ„ en specifik del i en lĂ„t men vill ha resten av lĂ„ten i dess original tempo. Kollade lite pĂ„ Youtube för tutorials men hittade ingen som svarade pĂ„ just detta (eller hade jag inte spĂ€rrat upp ögonen tillrĂ€ckligt bara?) Tacksam för svar eller andra tips man kan fĂ„ samma/liknande effekt via đ
Piccazzo Postat 14 april 2012 Postat 14 april 2012 (redigerat) I Menyn Tempo / och sedan Tempo operations kan du sĂ€tta start-slutpunkter för tempo Ă€ndringar. SĂ€g att du vill ha 130 bpm frĂ„n takt 80 till 100. Resten av lĂ„ten i 125 bpm. Ăndra tempot frĂ„n takt 80 - 100 till 130 bpm. Ăndra takt 1 - 79 till 125 bpm. Ăndra takt 101 - framĂ„t till 125 bpm. Kanske finns ett smidigare sĂ€tt i logic men detta har funkat för mig nĂ€r man speedat upp refrĂ€ngen ett par bpm. Har du Audio i Flextime sĂ„ följer dessa Ă€ven med i tempo automatiskt. Redigerat 14 april 2012 av Piccazzo
chrisB Postat 14 april 2012 Postat 14 april 2012 http://documentation.apple.com/en/logicexpress/usermanual/index.html#chapter=33%26section=2%26tasks=true
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.