Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Varför ska det vara sÄ dyrt Ä uppgradera frÄn Cubase SL till SX2 c:a (3500-4000)kr,

men har man VST (any level) sĂ„ kostar det bara 1990 kr. Vad Ă€r det för skillnad mellan SL och VST, trott att SL var bĂ€ttre eftersom den Ă€r nyare och kör pĂ„ samma motorer som SX. KĂ€nns som Steinberg trampar en pĂ„ tĂ„rna. đŸ˜Č

Skulle vara tacksam om nÄgon kan ge mig ett bra svar pÄ denna frÄga.

MVH-Zando.

Annons
Postat
Varför ska det vara sÄ dyrt Ä uppgradera frÄn Cubase SL till SX2 c:a (3500-4000)kr,

men har man VST (any level) sĂ„ kostar det bara 1990 kr. Vad Ă€r det för skillnad mellan SL och VST, trott att SL var bĂ€ttre eftersom den Ă€r nyare och kör pĂ„ samma motorer som SX. KĂ€nns som Steinberg trampar en pĂ„ tĂ„rna. 😛

Skulle vara tacksam om nÄgon kan ge mig ett bra svar pÄ denna frÄga.

MVH-Zando.

Hej Zando,

Det finns anledning till att man har den vÀldigt förmÄnliga priset för att uppdatera frÄn Cubase Vst. Detta Àr för att steinberg vill fÄ upp sina anvÀndare till SX och lÀmna vst genrationen. Dessa kunder skall kunna har fÄtt en chans att hÀnga med utvecklingen. För dessa kunder har betalt för programmet innan. Jag kan förstÄ att man blir lite arg, men ta den ilska och var glad att andra kan fÄ förmÄnen att köra samma program som du för ett bra pris.

Listpris för Cubase SL2 till SX2 4095 kr inkl moms.

Det bör tÀnka över Àr om det vÀrt för just dig att att uppdatera. Sysslar man stereomusik inte surround och enklare postproduktion sÄ rÀcker SL mer Àn vÀl.

JÀmför gÀrna i denna tabellen över skillnaderna..

ftp://ftp.steinberg.net/fwd/info_download...ison_en_26K.pdf

Mvh

Daniel Sunebring MI7

Postat
😛 Hej Daniel, Tack för ett bra svar. kollade lite pĂ„ lĂ€nken och nej jag behöver inte SX 2 Surround system, sĂ„ det blir en uppgradering till SL 2.0 . Tack igen MVH-Zando
Postat

Men varför uppgradera överhuvudtaget för? AlltsÄ, vad Àr det du saknar i SL?

Jag kör med SL och saknar inget 😛

Postat

Det man kan sakna i v1 Àr ju full delay compensation. Vad gÀller SL och SX skulle jag vilja hÀvda att SL rÀcker gott och vÀl för 98% av de som anvÀnder Cubase. Folk köper det mest bara för att de Àr den dyrare varianten, inte för att de egentligen saknar nÄgot.

/Majken

Postat
Det man kan sakna i v1 Àr ju full delay compensation. Vad gÀller SL och SX skulle jag vilja hÀvda att SL rÀcker gott och vÀl för 98% av de som anvÀnder Cubase. Folk köper det mest bara för att de Àr den dyrare varianten, inte för att de egentligen saknar nÄgot.

/Majken

Precis vad jag menar 😆

Postat

/Majken

Precis vad jag menar 😄

Jag lĂ€ser visst som en kratta idag. PĂ„ nĂ„t vis trodde jag att du avrĂ„dde frĂ„n att uppdatera v1 till v2. Vette tusan vad jag fick det ifrĂ„n, dags att ta igen all förlorad sömn kanske 😆

/Majken

Postat

Har lĂ€st nĂ„nstans att man fĂ„r 50 ny funktioner till SL2.0,vet ej om man fĂ„r anvĂ€ndning av alla dessa funktioner, men jag kommer att uppgradera till SL2 vid senare tillfĂ€lle, hoppas till det bĂ€ttre. 😆

Postat
Har lĂ€st nĂ„nstans att man fĂ„r 50 ny funktioner till SL2.0,vet ej om man fĂ„r anvĂ€ndning av alla dessa funktioner, men jag kommer att uppgradera till SL2 vid senare tillfĂ€lle, hoppas till det bĂ€ttre. 😄

I promise you, you wont need it man 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.