Jump to content
Annons

Nybörjar problem


Belenos

Recommended Posts

Hej på er,

Jag har stött på ett irriterande problem i PT 9, satt 3 timmar igår och läste manualer, fipplade i programmet etc. utan resultat. Jag har ljud i PT när jag klickat record enable, sen när jag trycker play för att påbörja inspelningen så är det tyst. Jag har signal in i ljudkortet, men inget i PT, direkt jag stoppat, har jag ljud igen. I/O verkar rätt, måste ju vara någon inställning i PT antar jag, eftersom det är BARA vid inspelning jag inte har ljud... Kan informera om att det fungerade förra gången jag satt, och det enda som hänt är att jag varit med burken till en musikaffär för att få support på amplitube, som nu fungerar klockrent. Kan inte minnas att han fipplade nämnvärt i PT.

Säkert ett enkelt skit fel, men jag har tappat lite tålamod, så hoppas någon därute kan komma till undsättning 🙂

/Thomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

i protools kan du växla mellan "auto input monitoring" och "input only monitoring"...

"Input only" gör att du alltid hör vad som kommer på inputen på det spåret du har satt i rec-enable.

Har du "auto input" på så kommer det som redan finns på spåret att höras istället även när du har den i rec-enable, Men, den växlar till input monitoring automatiskt när inspelningen sätter igång. Bra oftast förutom när man vill kunna höra sig själv under tiden man spelar upp 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...