Jump to content
Annons

Är jag dum i huvudet? Lyckas inte installera Saffire 6 USB!


FiaDeadbeat

Recommended Posts

Har precis köpt ett ljudkort, focusrite saffire 6 usb men lyckas inte installera det. KÀnner mig riktigt korkad eftersom att sÄ fort jag googlar pÄ det kommer det upp beskrivning om ljudkortet dÀr det stÄr att det Àr riktigt lÀtt att installera.

NĂ„gon som kan hjĂ€lpa mig?! 😼đŸ€Ș

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Hm, försöker mig pÄ en gissaning hÀr men...

Focusrite brukar bundla sina pryttlar med en "light"version av DAW:et Ableton. Kolla runt bland skivorna du fick med kortet och kika om du hittar nÄgon med texten "Ableton Live Lite" alternativt "Xcite+ software bundle" nÄgonstans.

Återkom gĂ€rna.

Njaa ni kanske missförstod varandra men "Saffire" Àr produktnamnet pÄ ljudkortet. "Ableton" Àr programvaran för musikproduktion.

VĂ€nligen,

CHAE

Edith: lade till lite...

Edith #2: Jupp

Xcite+ Software Bundle

Featuring a host of royalty-free loops and samples, a full-fledged soft-synth and Ableton Live Lite 8, providing an affordable upgrade path to Ableton Live.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

[...] Som ni sÀkert förstÄr Àr detta min första hemmastudio.....

Kool & the Gang, vi har alla varit dÀr.

Verkar fungera!!!!! YES! 🙂

Sweet 🙂

LÀs manualen noga, följ instruktionerna i tur och ordning, var metodisk sÄ kommer det hÀr att lira fortare Àn kvickt.

VĂ€nligen,

CHAE

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 1 mĂ„nad senare...
novation (oregistrerad)

Funderar pÄ detta kort till min surf/spotify/film-dator. Lite overkill kanske för det men BassStation VST ingÄr? Den vill jag isÄfall installera pÄ min studiodator, borde funka?

Redigerat av novation
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...