Jump to content
Annons

Inget ljud på recspåret under uppspelning


pajf87

Recommended Posts

Annons

Du spelar inte upp något. Därför kan inget låta. Fattar inte vad det är du frågar efter men som jag tolkar det hör du mentronomens klickljud? Man kan avaktivera mentronomens ljud längst nere till höger i Logic på symbolen för mentronomen eller helt enkelt välja att bara trycka på "play" istället för "rec".

Skriv så man förstår vad det är du vill ha hjälp med så kommer du att få bättre svar än mitt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok kanske lite otydlig...

När jag spelar upp projektet hörs INTE recspåret. Alltsa kan jag INTE jamma till det som spelas upp.

Ännu tydligare:

Jag har tryckt på rec så spårets R-knapp blinkar. Sen på play eller space. Allt hörs forutom det som jag spelar på gitarren. Det är INTE fel på insignalen. Det syns tydligt att spåret far signal från gitarren under uppspelning.

Vill du att jag gör en video oxå? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta en kanske lite dum fråga, men det är inte så att du har för låg volym på lyssningen på det spåret du spelar in på? Inga gamla automationer som ligger kvar på spåret och stör?

Edit: Märkte för övrigt att spåret inte måste vara markerat vid inspelning. I alla fall inte när du spelar in audio.

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

Som BluesBoy sa har du "R:et" på det spåret rött? Om du inte hittar rutan med "R:et" så kan du höger-klicka och välja record enabled. Kontrollera så att du inte har det gula esset markerat på dom andra spåren då måste du ha på gitarren med. Och som sagt tänk på att ha rätt input för dit ljudkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...