MajaK (oregistrerad) Postat 20 februari 2012 Postat 20 februari 2012 Hej! Jag har en låt i Pro Tools (typ 15 spår) som jag ska lämna vidare till en annan musiker för vidare arbete. Därför behöver jag konvertera alla spåren (bara audio) till WAV-filer och bränna ner på en CD till honom. Någon som vet hur jag enklast går till väga? Vänlig hälsning, Marcus
Anders F Postat 20 februari 2012 Postat 20 februari 2012 Enklast är att du markerar alla regioner. Gör consolidate och expoterar regionerna som filer via regions i högra spalten. Du får dock inte med några realtids effekter på detta sätt. MVH Anders
MajaK (oregistrerad) Postat 20 februari 2012 Postat 20 februari 2012 Tack, Anders! 🙂 Ska prova och se om jag lyckas! Men vad menar du med "realtidseffekter"? Jag är alltså bara ute efter att kunna ge min polare själva ljudfilerna, helt utan effekter i form av pluggarna och så...
Anders F Postat 20 februari 2012 Postat 20 februari 2012 Då är det sättet jag skrev enklast. Realtidseffekter är de pluggar du använder som insert. Audiosuite pluggar som är inbrända i regionen kommer följa med vid exporten. MVH Anders
MajaK (oregistrerad) Postat 20 februari 2012 Postat 20 februari 2012 Hej igen! Jag får nog sätta mig in i det här med vad regioner är först så jag hajar vad det är jag försöker göra... 🤪 Tack ändå för hjälpen, Anders!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.