Jump to content
Annons

Hur konvertera spåren till WAV-filer?

Recommended Posts

MajaK (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag har en låt i Pro Tools (typ 15 spår) som jag ska lämna vidare till en annan musiker för vidare arbete. Därför behöver jag konvertera alla spåren (bara audio) till WAV-filer och bränna ner på en CD till honom. Någon som vet hur jag enklast går till väga?

Vänlig hälsning,

Marcus

Annons
Postat

Enklast är att du markerar alla regioner. Gör consolidate och expoterar regionerna som filer via regions i högra spalten. Du får dock inte med några realtids effekter på detta sätt.

MVH

Anders

MajaK (oregistrerad)
Postat

Tack, Anders! 🙂 Ska prova och se om jag lyckas! Men vad menar du med "realtidseffekter"? Jag är alltså bara ute efter att kunna ge min polare själva ljudfilerna, helt utan effekter i form av pluggarna och så...

Postat

Då är det sättet jag skrev enklast. Realtidseffekter är de pluggar du använder som insert. Audiosuite pluggar som är inbrända i regionen kommer följa med vid exporten.

MVH

Anders

MajaK (oregistrerad)
Postat

Hej igen! Jag får nog sätta mig in i det här med vad regioner är först så jag hajar vad det är jag försöker göra... 🤪 Tack ändå för hjälpen, Anders!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.