Jump to content
Annons

Mixbus 2.0 nu även för Windows

Recommended Posts

BurninSven (oregistrerad)
Postat

Det är väl ingen som bryr sig men ändå här är ett tips.

win-logo.pngNow available for Windows!

Harrison is running a special sale on Mixbus v2 through January 31st. We are offering our Mixbus v1 customers a special opportunity to purchase Mixbus v2 at the reduced price, while receiving FULL CREDIT for the initial purchase of Mixbus v1.

This license works for Windows, OSX, and Linux.

Mixbus v2 "Windows launch" price: $149 Mixbus v1 purchase credit: -$79 Mixbus 2 upgrade price: $70

Annons
Postat

Eller om man redan har det för osx som jag då har så kan man köpa windows versionen för 29 dollar vilket jag gjorde. Men det är väl är väl ingen som är intresserad och studio gör ju ingen test av programmet så va bryr vi väl oss om ett bra program till ett bra pris.

Postat (redigerat)

det verkar nice. men utan vst-stöd är det inget för mig, vill ju kunna stärkarpluggar. jaha det fanns vst-stöd. kul.

Redigerat av Martin
Postat
Eller om man redan har det för osx som jag då har så kan man köpa windows versionen för 29 dollar vilket jag gjorde. Men det är väl är väl ingen som är intresserad och studio gör ju ingen test av programmet så va bryr vi väl oss om ett bra program till ett bra pris.

Använder du detta program under hela din inspelningskedja eller kör du det endast vid slutmix?

Jag undrar eftersom det saknar stöd för midi...

Postat

Det är olika hur jag gör så det beror på, men helt rätt MIdi finns inte så om jag behöver AD eller EZD eller liknande så gör jag det i Logic först. Grejen med det här programmet är ju att det kommer från en av världens riktigt häftiga mixerbords tillverkare och dom har ju givetvis sina bord som förebild hur dom låter och funkar.

Det låter bra om Mixbus alltså, helt klart. Tror det finns en demo oxå som man kan testa men jag är lite osäker där.

Postat

...Men det är väl är väl ingen som är intresserad och studio gör ju ingen test av programmet så va bryr vi väl oss om ett bra program till ett bra pris.

Med tanke på Harrisons rykte och det faktum att DSP och sum-algoritmer i Mixbus är de samma som i Harrisons digitala konsoller är det mer än märkligt att Studio så tyst. Jag är mycket förvånad med tanke på att Studio ser ut att vara seriös annars - nånting som är så annorlunda och låter så bra borde vara intressant. Jag vill faktiskt påstå att det är fullständigt oseriöst!

Den ända gången jag har sett Studio nämna Mixbus var i en IDG-snabbnotis av den billiga sorten IDG använder i Computer Sweden när en journalist surfar lite runt och hämtar lite saker att översätta och klistra in på webben.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Studio är som alla kommersiella blaskor. De ger bara större utrymme till det som redan är stort eller på väg bli det. Finns massa bra saker som inte nämns alls eller väldigt lite.

Postat

En sak som kan vara bra att känna till det är att svenska bokstäver som ä och ö i ditt användarnamn för Windows kan strula till det när det gäller PC versionen. Det hände för mig men Harrison svarar snabbt och är hjälpsamma så det löste jag ganska fort. Programmet startade helt enkelt inte och jag fick felmeddelande om nåt med Jack vilket förvirrade mig en del.

Kort sagt så här göra man om man heter tex Sören eller Pär. Avinstallera Mixbus och skapa en ny användare med adminrättigheter som heter nåt utan dessa bokstäver. Logga ut och logga in under din nya användare, installera Mixbus igen. Nu ska det funka.

Harrisons förslag vara att jag skulle aktivera och logga in på guest kontot men det stavas ju gäst på svenska så det gick inte, men ovanstående gick som sagt.

I övrigt så upplevede jag att det var lite råddigt att få till det med ljudkortet om man jämför med Mac versionen men det löste sig ganska smidigt till sist. Så håll ut mecka runt det kommer att låta om grejorna till sist om ni gör rätt.

Jag kör ett gammalt M-Audio Delta 44 i den här och det ställde jag på multichannel för in och output i systemet. Inputs hittar Mixbus lätt men det blev lite letande för att få till monitoring under inspelning och ljud på masterkanalen.

Testa, det låter bra om programmet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.