thomaslj Postat 19 januari 2012 Postat 19 januari 2012 Hej! Köpte Cubase 5 essential för ett par år sedan. Är nu sugen på att uppgradera till Cubase 6 Artist. På sidan under verkar det bara som att man kan uppgradera till Cubase 6 Studio http://www.steinberg.net/en/shop/buy_product/product/cubase-6.html .. Har inte 3600 över nu för tiden då man är student. Borde det inte gå att uppgradera till en billigare produkt?
thomaslj Postat 19 januari 2012 Trådstartare Postat 19 januari 2012 btw, .. Har letat lite överallt på Steinberg.net men inte hittat någon information. Men är det någon här som har koll på om Cubase 6 kommer vara bakåtkompatibelt med Cubase 5 projekt? Mvh Thomas
Claes Holmerup Postat 19 januari 2012 Postat 19 januari 2012 Visst kan du uppgradera till Artist. Annars finns ju också möjligheten att köpa EDU-versionen av Cubase6 om du är heltidsstuderande. 🙂
Claes Holmerup Postat 19 januari 2012 Postat 19 januari 2012 Projekt som du har sparat i en mindre och äldre version kan du alltid öppna - utom när det gäller riktigt gamla versioner - för då har jag för mig att automation inte följer med ibland.
thomaslj Postat 19 januari 2012 Trådstartare Postat 19 januari 2012 Det var som tusan! Och detta går bra oavsett vilken utbildning man har? Läser KY Energiteknik. Har inte så mycket med musik att göra;)
thomaslj Postat 19 januari 2012 Trådstartare Postat 19 januari 2012 Kom ihåg när jag uppgraderade till 5'an från SX3. Då gick det inte att öppna de gamla projekten:/, men känns som att dom borde fixat det mellan 5'an och 6'an
Claes Holmerup Postat 19 januari 2012 Postat 19 januari 2012 Det var som tusan! Och detta går bra oavsett vilken utbildning man har? Läser KY Energiteknik. Har inte så mycket med musik att göra;) Vilken inriktning det är spelar ingen roll, utan det räcker att det handlar om heltidsstudier. 🙂 Kom ihåg när jag uppgraderade till 5'an från SX3. Då gick det inte att öppna de gamla projekten:/, men känns som att dom borde fixat det mellan 5'an och 6'an Hittade deras tabell över kompatibilitet mellan versioner: https://www.steinberg.net/en/support/knowledgebase_new/show_details/kb_show/compatibility-and-interchangeability-of-project-files/kb_back/2025.html?tx_p77sbknowledgebase_pi1%5Bkeyword_search%5D=Project%20Compatibility
thomaslj Postat 19 januari 2012 Trådstartare Postat 19 januari 2012 Vilken inriktning det är spelar ingen roll, utan det räcker att det handlar om heltidsstudier. 🙂 Hittade deras tabell över kompatibilitet mellan versioner: https://www.steinber...20Compatibility Tack så mycket för hjälpen! Nu blir det Cubase fullversion för första gången, wiiiho;)
thomaslj Postat 19 januari 2012 Trådstartare Postat 19 januari 2012 (redigerat) En liten fråga till dig Claes. Ni säljer Cubase 6 för 4850kr.. Hur kan en mellanhand vara 1000 kr billigare än tillverkarna som säljer samma produkt för 5785kr? Låter nästan för bra för att vara sant:) Redigerat 19 januari 2012 av thomaslj
Claes Holmerup Postat 19 januari 2012 Postat 19 januari 2012 En liten fråga till dig Claes. Ni säljer Cubase 6 för 4850kr.. Hur kan en mellanhand vara 1000 kr billigare än tillverkarna som säljer samma produkt för 5785kr? Låter nästan för bra för att vara sant:) Det är lite märkligt om de säljer för 5785:- själva tycker jag, eftersom listpriset är satt till 5408:- enligt deras egen senaste prislista - men det är kanske för att de inkluderar frakten eller något...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.