Lars Wallden Postat 16 januari 2012 Postat 16 januari 2012 Hallå! Är det någon här på forumet som fått en Novation Ultranova att fungera med Cubase? Behöver lite hjälp med inställningar till att bla. spela in Ultranovas ljud via USB-kabeln...
Lundin Postat 18 januari 2012 Postat 18 januari 2012 (redigerat) Jag hade den hemma för test men lämnade tillbaka den pg.a av det dummaste upplägget jag någonsin provat.. byta ljud gick inte att göra i realtid utan att det tog minst 2 sekunder innan den bytte + att allt blev tyst, sen hickade den till och SEN spelade den upp nya ljudet... nu kan de iofs gjort om detta men jag tvivlar.. fan va arg jag var...men nu är jag lugn, köpte en Virus TI istället. Synten var hemma hos mig i 3 timmar.. trist för den låter jäkligt najs men att inte kunna köra midi och byta ljud utan att använda deras controller-mjukvara kändes helt värdelöst...aaargghh. Jag minns inte exakt hur jag ställde in allt men du måste ha Editor-mjukvaran installerat, för att kunna byta ljud från Cubase, ställa in Local OFF, öppna VST-rack (F11) och leta upp Novation editorn, sen skapar du ett midispår, sätter input, klickar i den lila gula monitorsymbolen och hamrar iväg en hit-sekvens vi sen får höra på tuben.. ..eller någe. Lycka till Redigerat 18 januari 2012 av Lundin
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.