Jump to content
Annons

Tips på 8-kanaligt ljudkort?


bolt

Recommended Posts

Hejsna svejsan!

Jag funderar på att köpa ett ljudkort, jag skulle vilja ha ett med 8 kanaler som har micförstärkare? Vad ska man köpa för att få en bra men billig...

EDIT: tydliggjorde rubrik /admin

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)

Terratec´s Phase 88 rack är med i senaste numret, och verkar ju billigt.

8 in, två micpreamps.

hacke har köpt ett. snacka med honom vetja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag funderar på att köpa ett ljudkort, jag skulle vilja ha ett med 8 kanaler som har micförstärkare?

Vill du ha 8 mikförstärkare eller 8 ingångar, varav några med mikstärkare? Hur är det med direktingång för gitarr, är det intressant? Hur stor är din budget? Beskriv lite mer om hur du tänker använda kortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag funderar på att köpa ett ljudkort, jag skulle vilja ha ett med 8 kanaler som har micförstärkare?

Vill du ha 8 mikförstärkare eller 8 ingångar, varav några med mikstärkare? Hur är det med direktingång för gitarr, är det intressant? Hur stor är din budget? Beskriv lite mer om hur du tänker använda kortet.

Jag vill ha ett kort med 8 mikförstärkare, har tänkt att använda koret för att spela in riktiga instrument i studio milijö, ska man ha ett trummset, en hamond eller ett gäng sångare så krävs det ju lite kanaler.

och vad det gäller budgett så är den så liten som möjligt, har ganska ont om pengar, så det billigaste är väll min budgett. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Terratec´s Phase 88 rack är med i senaste numret, och verkar ju billigt.

8 in, två micpreamps.

hacke har köpt ett. snacka med honom vetja.

Det var ett Hercules 16/12 FW jag köpte. 10 Line-in + 2 mikpreamp + 2*MIDI in/ut, m.m. En schysst grunk.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

jag har samma utrustning som Bolt. (1 ada8000 och 1 delta 1010LT)

går det alltså inte att koppla ihop de för att delta1010LT inte har någon optisk ingång? kan man inte använda lineout på baksidan av ada8000?

om Nej; vad kan man använda istället till deltat om man vill ha 8 mikpreamps?

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har samma utrustning som Bolt. (1 ada8000 och 1 delta 1010LT)

går det alltså inte att koppla ihop de för att delta1010LT inte har någon optisk ingång? kan man inte använda lineout på baksidan av ada8000?

om Nej; vad kan man använda istället till deltat om man vill ha 8 mikpreamps?

Ett litet tips till dig som nykomling: skriv bara din fråga en gång i forumet. Folk kommer att se den ändå och svara. De flesta på forumet brukar bara bli irriterade på forumspammare och då inte svara på dessas frågor.

/H.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...