Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag har en frÄga.

Finns det nÄgon eller nÄgonstans pÄ nÀtet som visar hur man beaten till complextro ?

jag har kollat Youtube de visar bara hur de gör olika ljud osv.

det flesta anvÀnder sig av samplingar mm som beat.

men jag vill göra egen beat .

Tack

Annons
Postat

Hey shuya tack för ditt svar.

Som du ser sÄ e beatsen hÀr ocksÄ Samplade om du ser sÄ ser du att han har en massa audio tracks

Postat

Vad menar du med "beatsen" ? Vanligtvis brukar man ju mena trum-kompet med "beatet" men eftersom du skriver complextro ocksÄ sÄ blir jag osÀker.

Som jag har förstÄtt det sÄ Àr ett complextro en massa olika synthljud som tillsammans skapar en melodi eller bas-slinga.

Vill du skapa ett complextro eller ett beat ? 🙂

Försök forumelera om lite sĂ„ kommer du nog fĂ„ bĂ€ttre svar pĂ„ din frĂ„ga 🙂

Postat

Ta en samplad Kickdrum, en samplad Snaredrum och en samplad Hi-hat och gör ett beat, kicken och hi-haten gÄr i triplets och Snaren ligger som ett vanligt 4/4 beat

Postat

Hej Elias.

Det e Beaten jag vill kunna göra. (Trumkompet)

Jaha! DĂ„ Ă€r jag med pĂ„ noterna! 🙂

Jag har fÄtt mycket hjÀlp av den hÀr killens tutorials pÄ youtube :

.

Han gör mycket electrohouse-lÄtar med complextron sÄ det kanske Àr den musikstilen du vill hÄlla pÄ med?

Kolla runt pÄ lite sÄnna hÀr tutorials pÄ youtube sÄ lÀr du dig massor! AnvÀnder du inte Logic sÄ finns det sÀkerligen tutorials för det DAW du anvÀnder.

Lycka till!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.