Jump to content
Annons

Audio filer i Reason

Recommended Posts

Love (oregistrerad)
Postat

🙂Weee jag är först!

Är det inte väldigt störande att när man lägger in en acapella (wav) i nn-19 så är man tvungen att innan klippa upp den i mindre delar om man inte vill spela den från början varje gång. Alltså när man jobbar på en remix t ex och bara har slutet kvar att göra så måste man ju lyssna igenom hela om nu inte har klippt upp den.

Jag vet att detta går att lösa genom att sammköra Reason och cubase men alla kjanske inte har lust att köpa Cubase för ett ända önskemål.

Annons
Postat

Håller med om att det är onödigt krångligt. Tycker själv att det är något man saknar betydligt mer än VST stödet som alla pratar om (vilket iofs inte vore helt fel det heller, så länge det inte stör stabiliteten). Det bästa vore ju om man kunde lägga audiospår direkt i sequencern.

Postat
  Love sa:
🙂Weee jag är först!

Är det inte väldigt störande att när man lägger in en acapella (wav) i nn-19 så är man tvungen att innan klippa upp den i mindre delar om man inte vill spela den från början varje gång. Alltså när man jobbar på en remix t ex och bara har slutet kvar att göra så måste man ju lyssna igenom hela om nu inte har klippt upp den.

Jag vet att detta går att lösa genom att sammköra Reason och cubase men alla kjanske inte har lust att köpa Cubase för ett ända önskemål.

Om du har recycle kan du ju alltid göra en .rex av ljudfilen.

//Christian

Guest (oregistrerad)
Postat

recycle är guld värt.. alla längre wav-filer rexar jag ner och stoppar i Dr. rex.. så oerhört smidigt..

• 4 veckor senare...
WhatGoesOn (oregistrerad)
Postat
  Guest sa:
recycle är guld värt.. alla längre wav-filer rexar jag ner och stoppar i Dr. rex.. så oerhört smidigt..

Någon som har lust att förklara hur man rexar ner och stoppar i Dr.Rex?

(Jag har inte Recycle, ännu i alla fall...)

Postat
  WhatGoesOn sa:
Någon som har lust att förklara hur man rexar ner och stoppar i Dr.Rex?

(Jag har inte Recycle, ännu i alla fall...)

För att skapa en rexfil behöver du ha Recycle.

Men för att stoppa en rexfil in i Reason är det bara att starta Reason, skapa en Dr:Rex player och klicka på filsymbolen och ladda in din rexfil.

Postat
  Love sa:
😄Weee jag är först!

En annan variant är att samköra Reason och Acid. Acid är skapad för just det ändamålet, för att jobba med stora wav-filer och kunna klippa klistra dem hur man känner för det. Acid är ett underbart program för den som håller på med just remixing.. och jag skulle nog ärligt talat inte klara mig (stå ut) utan det..

Det finns en fullt fungerande gratisversion (light) att hämta hem från http://download.acidplanet.com/acidxpress.exe.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.