Jump to content
Annons

The happy people


ifransson

Recommended Posts

LÅTNAMN: The happy people

ARTIST/GRUPP: The Happy People

GENRE: "Hiss-synth"

LÅTLÄNGD: ~3 min

KOMPOSITÖR: Falk & Fransson

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: ~3 megabyte

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: The happy people

Lekt med "unison" och "chorus" för att få det lite mera levande/varierande ...

Kanske behöver lite sång till!?

Se även:

Here is the matrix

A feeling of Yazoo

Redigerat av ifransson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja, du ska ha sång till det här :-)

Kör en livereview. Börjar helt underbart, den blippiga synten och basen är fina. Leaden som kommer in 0:16 låter ganska skräpigt och slarvigt spelad, den borde fixas till. Trummorna gör inte så värst mycket väsen av sig, men de låter som de ska i en sån här låt :-)

Låter trevligt igen vid 1:45 då den börjar få lite roliga ljud i det hela, den lead som kommer in där låter riktigt fint, den gillas. Egentligen så är det just den första synten som jag klagade på som förstör känslan i denna låt för mig, ta bort eller sänk den, spela in den mer tight och lägg på sång så kommer det här att bli riktigt charmigt :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

😎 Ja..må synten vara med dig..!?
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, du ska ha sång till det här :-)

Kör en livereview. Börjar helt underbart, den blippiga synten och basen är fina. Leaden som kommer in 0:16 låter ganska skräpigt och slarvigt spelad, den borde fixas till. Trummorna gör inte så värst mycket väsen av sig, men de låter som de ska i en sån här låt :-)

Låter trevligt igen vid 1:45 då den börjar få lite roliga ljud i det hela, den lead som kommer in där låter riktigt fint, den gillas. Egentligen så är det just den första synten som jag klagade på som förstör känslan i denna låt för mig, ta bort eller sänk den, spela in den mer tight och lägg på sång så kommer det här att bli riktigt charmigt :-)

Tack, jag skall försöka jobba med trummorna och ev lära mig "kompressorn" ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...