Jump to content
Annons

Inget ljud i annat än cubase


Alex K

Recommended Posts

Hej!

När jag startar mitt cubase 6 elements så stängs allt ljud av förutom i cubase. Går det att fixa så att jag slipper stänga av cubase varje gång för att kunna se tex en youtube-video eller kanske prata med bandet på skype? Jag vill helt enkelt kunna höra cubase och andra program samtidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Devices --> Device setup ... --> Release Driver when Application is in Backround

Då kan han fortfarande inte prata på skype när cubasefönstret är uppe. Jag tycker det här är total skit. Jag har exakt samma problem med mitt terratec phase 22, och jag vet många andra ljudkort med exakt samma problem. Om jag kör "release driver..." och har en youtubevideo igång samtidigt som jag råkar öppna cubasefönstret så lägger allt ljud utanför cubase av och jag måste starta om datorn. Dags att skaffa nytt ljudkort från ett företag som kan göra drivrutiner ordentligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, har hållit på lite och bråkat med ljudkortet ett tag nu och tillslut kom jag fram till att jag kunde använda både hörlursutgången där fram och bak på datorn och det gick tydligen att ställa in så att olika program hörs i olika utgångar. Sitter alltså just nu med youtube i ena örat och cubase i andra, ja jag har två olika par hörlurar på mig 😉

Trotts att jag nu har hittat en lösning så ska dock inte skype acceptera detta. Så fort ett samtal påbörjas så står det att det var ett problem med någon playbackenhet 😮 har tittat runt i inställningarna i skyp men jag har inte gjort några framsteg :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...