Jump to content
Annons

SX2 - viktigaste nyheterna

Recommended Posts

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

vad anser ni vara de viktigaste nyheterna i SX2?

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

Tveklöst att SEND-racket har bytts ut till SEND-kanaler. Och möjligheten att lÀgga effekt pÄ input-kanalen vid inspelning.

Postat

De viktigaste tvÄ tycker jag Àr Full Delay Compensation och att man Àntligen kan göra riktiga stereo panoreringar.

/Majken

Postat

Jag skulle kila ner till nÀrmsta vÀlsorterade musikaffÀr om du har sÄdan i nÀrheten och prova. Alltid det bÀsta sÀttet att fÄ en uppfattning. Jag instÀmmer nog med PDC och enskilda fx-returer Àr de nyheter som jag anser har varit de mest givande. VÀrt att notera Àr att SX2 kan dra upp till 10-15 % mer Àn SX1 enligt de tester jag har gjort. Detta beror pÄ den nya mixerdelens uppbyggnad med pdc. Eftersom den kompenserar för plugins fördröjningar nÀr den proccessas sÄ att det skall hamna i fas. Varje plugg tar visst tid att för att rÀkna ut hur ljudet skall komma ut, detta Àr nu kompenserat i PDC genom hela mixern. Detta tar lite extra krÀm. Men dock bidrar det bÀttre ljud pga man slipper en del fasförskjutningar.

Postat

Effekter pÄ in-kanalen Àr ju guld vÀrt för de av oss som inte har rÄd med sÄ mycket hÄrdvara. VST Dynamics och SimulAnalog pÄ gitarren rÀcker lÄngt för en nybörjare som mig.

Postat

😉 Hej!

Min favvofunktion i SX2.0 Àr nog Stretchfunktionen! Man tar in en wav-loop och strechar den i rÀtt tempo. Guld vÀrt för mig numera dÄ jag ledsnat pÄ att knacka hihat i en dag för att det skall lÄta live..

/Ðanne

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.