Jump to content
Annons

Externt ljudkort + uppspelning samtidigt


zocstyle (oregistrerad)

Recommended Posts

zocstyle (oregistrerad)

Hey kamrater,

Jag använder mig av ett externt ljudkort för att spela in i dagsläget, vilket fungerar alldeles utmärkt. Tidigare när jag har haft personer hos mig som har spelat in sång har vi spelat spelat upp i Reason, och spelat in i Adobe Soundbooth. Detta fungerar alldels utmäkrt då jag sätter drivrutinerna i Adobe Soundbooth till E-MU Tracker PRE USB, och drivrutinera i Reason till standard-drivrutinerna.

Nu när Reason 5 kommit vill jag använda mig av nya samplings-funktionaliteten, men för att jag ska kunna spela in måste jag också varje gång jag vill spela in, byta drivrutinera i Reason via Edit->Prefrences. Är det någon som har en idé på hur jag löser detta?

Normalt vore ju att koppla in högtalarna i det externa ljudkortet, vilket jag antar att jag gör på Output 1L och 2R, men jag saknar kablage för detta i dagsläget.

Tack för era svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

http://asio4all.com/

lite osäker men asio4all borde fixa det

Lite osäker här också, men tror inte att han kan spela in

med 24 bit då, och asio4all kräver ju också att det finns

fungerande WDM-drivare till ljudkortet, lite för mycket kompromiss i mitt tycke, menmen...

P.S. Du kör windows, inte MAC antar jag ? D.S.

Redigerat av JakobP
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...