PontusGBG (oregistrerad) Postat 8 september 2011 Postat 8 september 2011 Hejsan! Ny här på forumet. Hade ett flertal synthar i början av 80-talet. Sedan gjorde jag av mig alla för andra intressen vilket jag ångrar nu. Men nu har jag fått upp intresset igen efter att ha hittat ett par stycken trevliga synthar på bla Blocket. Har skaffat mig en Roland SH-32 synth bla. Jag har kopplat denna synth till min iMac via ett Roland Quad-Capture interface. Har Ableton Live. Jag kan styra Ableton Live´s alla synthljudfrån min SH-32, där är det inga problem. Det jag vill är att få upp ljuden från min SH-32 synth i Ableton. Men detta får jag inte att fungera! Blir galen...nästan.. Hur kan man spela upp synthens ljud i Live...i datorn. Mycket!!!!!!! tacksam för alla svar! Mvh Pontus A
Linus Postat 8 september 2011 Postat 8 september 2011 Skapa både audiospår och midispår. MIDI ut från midispåret till ditt Quad-Capture och vidare till SH-32. Audio ut från SH-32 till ljudingångarna på Quad-Capture. Slå på monitorlyssning på ljudingången där du kopplat in ljudet från SH-32.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.