Jump to content
Annons

Elschema till Peavey XR400 200H 220v

Recommended Posts

Derby Jesper (oregistrerad)
Postat

Hej!

Har fått för mig att försöka fixa min peavey xr400 200h, som är helt död. Har testat med att sätta i en 2amp säkring men den gick med en gång.

Någon som har elshema för 220V, hittar bara för 120v på nätet. Är det någon som vet om det ska vara en 2amp säkring eller om jag ser helt fel på lådan.

Snälla kom med glada tillrop och kanske ett eller annat tips.

Mvh

Jesper

Annons
Postat

Om säkringen går och den är död betyder det att det troligtvis är kortis nån stans som fick första säkringen att gå, hitta felet och lös det. Öppna upp och kolla om nån glättningskondning i psun har dött eller så, du lär märka om något har bränt.

Derby Jesper (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tackar!!

Jag är ju ingen elektriker och skulle nog villja följa ett elschema. Är det samma som gäller för alla modeller (110 eller 230 volt)? Det sitter ju en riktigt stor trafo, tänkte om allt efter den är 110v. Dessutom ser jag ju inga brända komponeter eller känner någon speciell lukt.

MEN!!! Jag är osäker på om det ska vara en 2amp eller 5amps säkring. Är det någon som vet?

Redigerat av Derby Jesper

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.