musikkotten Postat 27 augusti 2011 Postat 27 augusti 2011 Hej. Jag köpte mitt första mixerbord i går. Behringer XENYX 1202FX och har några frågor jag vill ha svar på. 1. Jag har kopplat in min dator och kör midi genom CD/tape line in. Mic inkopplad i kanal 1 med xlr och fantommatningen är på (signal finns). Kopplar lurarna till Phones med får ändå bara datorn i lurarna, alltså ingen sång. Vad är det för fel? 2. Om man nu får sången i lurarna kan man då även få effekterna på sången eller går det förbi FX? I så fall kan man koppla lurarna på annat ställe, ex vis ctr room out. Tacksam för snabbt svar
The Brat Postat 27 augusti 2011 Postat 27 augusti 2011 Jag har en teori om en första frågan iallafall: Hade liknande problem påmitt M-Audio Fast Track Pro, men sen hittade jag ratten som styrde balansen mellan sången och ljudet från dator. Det finns inget liknande på ditt mixerbord? Har du prövat att koppla in något instrument som låter genom lurarna förresten?
musikkotten Postat 28 augusti 2011 Trådstartare Postat 28 augusti 2011 Tack för ditt svar. Tydligen skulle man trycka in en knapp som heter CD/tape to mix, det löste problemet.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.