Andersson Postat 14 februari 2005 Postat 14 februari 2005 (redigerat) Hej hopp Har allvarliga funderingar på att köpa M-Box för att få köra Protools men vad jag förstår så skall man inaktivera nätverkskort om det finns i datorn. Mitt problem är att jag använder nätverkskortet för att köra midi mellan mina två datorer ( 64 kanaler från dator 1 till dator 2 ) Jag kör i dag SX2 på dator 1 som skickar över midi till dator 2 som i sin tur spelar upp en massa härliga orkesterljud från Garritan GPO-Studio. Den nätverkskoppling jag har funkar perfekt och den skulle jag gärna behålla. Det vore tråkigt att behöva köra via 2 midi-interface med 4 portar vardera Usch sånt kostar ju pengar. Programmet jag använder heter MAPLE MIDI Tools och dyker upp som alternativ midiport i Cubase. Vad tror ni? Är det möjligt att använda nätverk eller måste jag köra vanlig midikabel via interface? Redigerat 14 februari 2005 av Andersson
ostkaka Postat 15 februari 2005 Postat 15 februari 2005 Jag kör M-box med novell till och med...och det är inga krux
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.