Jump to content
Annons

Firewire-kort reas ut


Linus

Recommended Posts

Firewire försvinner mer och mer från marknaden, även om det fortfarande är det vanligaste protokollet för externa multikanalsljudkort.

Jag såg att Kjell & co har satt sina PCI-kontrollerkort med 2 st Firewire 800 (IEEE1394b) och 1 st Firewire 400 (IEEE1394a) på REA för 80 spänn. Chipset från Texas Instruments, så det är högsta stabilitet och kompatibilitet med ljudkort etc.

Har du stationär PC med PCI-plats och ingen Firewire-port är det läge att passa på innan det är försent...

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
BurninSven (oregistrerad)

Guldtips tror jag tar två faktiskt, ett i reserv samt ett till mitt Asus P6T SE moderkort som har ett suckit onboard FW med fel chipset.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Finns bara som beställning till fysisk butik eller på web butiken och sen funkar inte deras sida så det verkar kört.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Skulle bara snabbt notera att jag har ett sådant här kort snurrandes i min burk nu, och så här långt så funkar det klockrent. Köpte precis en ny Sandy Bridge-dator med ett Asus P8P67 där jag upptäcker efter ett tag att Firewireporten inte svarar alls på tilltal. Men jag är på tok för lat för att demontera hela resten av bygget (som annars fungerar utmärkt), så jag köpte det här kortet istället 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag får tacka för tipset! Jag köpte ett kort och det fungerar utmärkt med min TC Electronics Konnekt 6:a.

Men jag kan tillägga att jag först fick problem med kortet. Det var för att jag installerade de medföljande drivrutinerna, då fungerade det inte alls. Lösningen var att avinstallera de drivisarna som följde med och låta windows sköta drivandet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...