Jump to content
Annons

Någon som kan Mixcraft?


JMM

Recommended Posts

Jag håller på att lära mig Mixcraft 5. Ovanför första audiotracket så står det siffror som indikerar på tiden. T.ex. 02:40 och lite längre fram 05:20 osv. De visar hur långt i låten man är. Hur modifierar man dessa så att de visar mindre tidsmellanrum? T.ex. 30 sek, 1 minut osv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag håller på att lära mig Mixcraft 5. Ovanför första audiotracket så står det siffror som indikerar på tiden. T.ex. 02:40 och lite längre fram 05:20 osv. De visar hur långt i låten man är. Hur modifierar man dessa så att de visar mindre tidsmellanrum? T.ex. 30 sek, 1 minut osv?

Jag förstod inte frågan om jag ska vara ärlig, vill du ändra dom från att visa tiden i minuter till sekunder?...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Hmm, jag är lite dålig på att förklara. Det heter time view och det visar hur lång låten är. Det är ovanför första audiotracket. Det finns mellanrum mellan dessa. Mina är på 2 minuter och jag vill korta med dessa till kanske 25 sekunder. Vet ej riktigt hur man gör.

Jag kan väl ställa fråga 2 när jag likaså är på g 🙂

Själva audiotracket är ju byggt på segment. T.ex. på 4 centimeter.Sedan kan man ju göra kopior på dessa så att de duplicerar sig. Loopa kanske det heter ja. På dessa segment finns det som en vit spets som avgör hur långt detta segment är.Hur ändrar man på dessa?

Ha en bra dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...