Jump to content
Annons

Installera Cubase på flera datorer?


confusement

Recommended Posts

Annons

Okej, ingår en dongel när man köper Cubase då eller? 🙂

Jäpp - den ingår om du köper en vanlig retail- eller EDU-version.

Den ingår däremot inte till uppgraderingar, eftersom man ju då redan har dongeln som följde med den som man uppgraderar från.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

Hoppas att det är ok att jag frågar här men när man har cubase 6 elements så borde man även då kunna använda det på flera datorer fast man inte behöver flytta runt någon dongen (för att man får ju med någon)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att det är ok att jag frågar här men när man har cubase 6 elements så borde man även då kunna använda det på flera datorer fast man inte behöver flytta runt någon dongen (för att man får ju med någon)?

Om du installerar på en annan dator så måste du återaktivera licensen. Skapa ett MySteinberg-konto på www.steinberg.net, om du inte redan har ett. Logga sedan in och klicka "activation & reactivation" -> "Cubase Elements 6" -> "Reactivation". Här fyller du i din gamla aktiveringskod som kom med Cubase och det Soft-eLicenser numret som du hittar i eLicenser control center på den nya datorn. När det är gjort så får du en ny aktiveringskod så att du kan ladda ner licensen på nytt.

Om du vill kan du även köpa en USB-eLicenser och flytta licensen dit så att du slipper återaktivera för att installera Cubase på en annan dator.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Okej som jag förstår det så kan jag inte ha det installerat på den här stationära datorn samtidigt som jag har det installerat på en bärbar som används i replokalen utan då blir det strul med licensen? Eller kommer det fungera men man måste återaktivera licensen varje gång man ska använda den andra datorn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver bara återkativera en gång per dator du installerar på. Licensen på din gamla dator ligger kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...