jockesparty Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Hej! Jag har en Prophet 5 rev 3.2 som jag tĂ€nkte skulle fĂ„ sig en översyn, kanske ocksĂ„ MIDI retrofit.. Ăr det nĂ„gon hĂ€r som har koll pĂ„ om det finns nĂ„n kompetent servicetekniker i Stockholm (eller i Sverige för den delen) som man skulle kunna anlita? Har googlat men det verkar inte som om de skyltar pĂ„ nĂ€tet med sina skills, om det finns sĂ„dana i landet alltsĂ„.. Tack pĂ„ förhand!
dominion Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 (redigerat) God morgon đ Jag har en god vĂ€n som har lagat och servat ett antal analoga synthar (och dĂ€rtill byggt och lött sin egen modular). jag ska frĂ„ga honom om han Ă€r intresserad av att Ă„ta sig uppdraget. Och han bor i Stockholm. Ă terkommer! Redigerat 20 april 2011 av dominion
hegobald Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Vad det gĂ€ller MIDI sĂ„ har Kenton fĂ€rdiga grejjer.. http://www.kentonuk.com/products/items/sockets/sequential/pro5r3-2.shtml Sen behöver du ju förstĂ„s en hĂ€ndig tekniker som kan löda och lĂ€sa schema.. men en sĂ„n kĂ€nde ju Dominon som tur var. đ
dominion Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Han Ă€r försiktigt positiv och kommer höra av sig! đ
jockesparty Postat 20 april 2011 TrĂ„dstartare Postat 20 april 2011 grymt! tack för sĂ„ snabba svar! đ @dominion: har mailat med din kontakt nu sĂ„ fĂ„r vi se vart det tar vĂ€gen! har inga akuta problem utan vill fĂ„ den genomgĂ„ngen sĂ„ att den kan leva lika lĂ€nge som jag tĂ€nkte göra đ sĂ„ stort tack! @hegobald: ja jag har kollat pĂ„ dem, men jag Ă€r inte nĂ„n expert pĂ„ kretsar och sĂ„nt sĂ„ jag fick stora skĂ€lvan bara av tanken pĂ„ att öppna propheten och potentiellt paja nĂ„got. men det lutar Ă„t att köpa ett sĂ„nt kit och lĂ„ta nĂ„n kunnig typ sĂ€tta in den. har en annan prophet pĂ„ jobbet som Ă€r retrofittad med just kentons midi. funkar hur bra som helst dĂ€r! đ 1
hegobald Postat 20 april 2011 Postat 20 april 2011 Kenton Ă€r bĂ€st och Ă€ldst i detta game.. Industristandrad kan man sĂ€ga.. Inget att tveka pĂ„.. Ska du modda din Ă€lskade profet sĂ„ ska du göra det med Kentons prylar! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.