Jump to content
Annons

Köpa ny synth, tips?


moberg11

Recommended Posts

Har i flertalet år suttit och spelat in Midi via min klassiska Cassio CTK-601 och är nu ute efter en ny leksak. jag har ingen aning om hur en synth funkar men det ska väll inte vara några problem att lära sig. Jag är ute efter någon digital med ett par oscillatorer och LFO, gärna 4 oktaver för ett pris på runt 5000, max 7. Några rekommendationer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har hört att nya novation ultranova ska vara riktigt bra.

Annars finns ju de vanliga, virus, jp8000, jd800, yamaha an1x, korg radias, nordlead osv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är otroligt sugen på en Nord Lead. Skulle passa bra till midsommar i samband med skatteåterbäringen!

Har aldrig spelat på en själv, och skulle inte klara av det utan att vara ensam i lugn och ro då jag blir alldeles för nervös av folk i närheten när jag ska spela på någonting nytt, men tror mig tycka den låter väldigt bra av vad jag hört. Har avvaktat ett tag i tron om att jag bara lurar mig själv för den är jävligt snygg.

Om man skulle titta på begagnat hur skiljer sig de utgångna modellerna jämfört med 2x?

Ursäkta trådkapningen, men vi kan kanske dela? hehe 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...