Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Finns det någon här som använder Wordpress som grund för sin musiksite och som har en fungerande lösning med en MP3-spelare på sin sida? Några rekommendationer? Jag håller på att sätta upp min sajt (shrineofdistortion.com) och har hittat ett par plugins som skall ge just denna funktionalitet men det vill sig inte... Jag får ett felmeddelande som säger "Flash required", men jag har flash - i alla fall på min burk, är det någon plugin som krävs för webbservern (låter lite far off tycker jag). Nåja, tänkte att det kanske finns någon här som stött på samma problem som kan ge mig lite rekommendationer.

Annons
Postat

Länka direkt till MP3 filen och överlåt problemet till besökarens webbläsare! 😉

Postat

Jo, det är klart att det funkar 🙂 Men det skulle vara snyggt med en inbäddad spelare tycker jag...

Postat

Finns uppenbarligen lite att välja på då.. Så här svarar Google! 🙂http://www.google.se/search?hl=sv&safe=off&q=wordpress+embeded+mp3+player&aq=f&aqi=&aql=&oq=

Jomense, den som söker skall icke finna. Jag har installerat men får ett underligt felmeddelande - som jag skrev - "Flash required". det låter ju enkelt om det varit så att man bara behövde installera Flash för att få det att funka men det har jag redan gjort. Det kanske är något som saknas på webbhotellets server men det är jag tvekis på. Får väl testa vidare...

Postat

WP Audio Player är bästa ljudspelaren. Klarar spellistor och enkelt anpassningsbar i alla färger.

Om du vill ha spelare som även klarar video rekommenderas Flowplayer.

Postat

Tack för tipset, Linus! Jag har testat WP Audio player och funkade det? Njet. Jag har testat fyra eller fem olika nu och det är inte någon av dem som har fungerat, jag börjar snart tro att det är de som står bakom webhotellet som har blockerat det på något sätt... 😛 Men det verkar ju långsökt. När jag testade WPAP så blev inte MP3-länkarna till spelare automagiskt som utlovat och inte ens om jag lade in "class=wpaudio" (som det stod i instruktionerna att man kunde göra) så blev länken något annat än en direktlänk till ljudfilen.

Nåja, jag får väl helt enkelt skriva o fråga dem på Binero om det finns någon blockering - det är 45 dagars öppet köp!

Postat

Har du testat jplayer?

Den är klockren tycker jag och funkar i smartphones också. (Html5)

Kika på min sida som jag nyss slämgde upp: www.handersson.se

Postat (redigerat)

Nåja, jag får väl helt enkelt skriva o fråga dem på Binero om det finns någon blockering - det är 45 dagars öppet köp!

Det är nog inget fel hos Binero, felet beror med 99% säkerhet på dig eller den som har gjort skriptet. SBS som vi i branschen brukar kalla det! :rolleyes:

Designen kan också ligga med och spöka.

Redigerat av Ridpojken
Postat

Jo, jag funderade på om felet kan ligga i temat jag använder, jag är inte färdig med designen ännu så inget är spikat. Och ja, jag är fullt medveten om att problemet mycket väl kan ligga hos mig - alltför medveten kanske man skulle kunna då jag är i branschen (eller åtminstone rätt genre). Nåja, felsökning pågår tillsammans med webbhotellet - jag får återkomma om vi lyckas lösa't. Hmm... NÄR vi löst det, menar jag förstås! 😑

Postat

Ridpojken

Japp, jag har testat den men det unkar lika lite som alla andra. Har testat att klicka i att den skall göra om alla medialänkar till en spelare - händer inte ett shit. Testat att addera "class"-taggen manuellt på länkar - inte ett jota. Har på rekommendation av webbhotellet testat ett par olika Flashplayers - det enda som syns är titeln som man sätter på spelaren - inget annat. Börjar tröttna på att joxa med det här nu så det lutar åt att låta köpet gå tillbaka. Inga sura miner från min sida, men jag har inte tid att sitta och pula med det här!

Postat

Såå! Fick det att funka med WPAudio under Binero!

Kolla bilden under vilken checkbox du skall kryssa i. Se till att du bara har en MP3-plugin igång åt gången (annars kan de krocka) och gör bara en helt vanlig länk till en mp3-fil!

20110418-ta86qprmpr5e87hhqagtg5xm6n.png

Postat
Grattis till bra val av webbhotell, jag kör Wordpress (inkl. WP Audio Player) utan minsta problem på Binero.

Så felet ligger inte där tyvärr.

Postat

Ridpojken: Har testat att klicka i den - ingen skillnad tyvärr! Har testat med en, två och tre - ingen skillnad.

Nåja, deras support är väldigt hjälpsam o de tittar på det just nu. Skulle inte alls förvånas om jag får skämmas när de hittar vad problemet är... 😊

Postat (redigerat)

Slapp skämmas, det var något serverside som deras support fixat nu! 🙂

Edit:

Kan ju vara lite trevlig och säga tack till er som försökt hjälpa - tack! 🥰

Redigerat av Hellpig

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.