Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Fick hem ett prenumerationserbjudande frÄn studio, en shure sm-58 lce. Kopplade in den i ljudkortet via min behringer mik.förstÀrekare MIC200. Men ljudet blev mkt brusigt och lÀt inte bra alls. Nu undrar jag om man kanske skulle skippa mic.förstÀrkaren eller finns det ngt annat sÀtt?

Har nÄgon samma problem?

mvh*

N

Annons
Postat

Jag skulle nog sÀga att det beror pÄ micpreampen. Rör saker brusar ofta mycket om det inte Àr nÄgon dyr sak.

Postat

Tack för svaren!

Saken Àr den att jag har kört med en Röde NT3a i flera Är utan nÀmnvÀrda problem. Det kanske Àr sÄ att man inte skall anvÀnda mickförstÀrkare till en dynamisk mikrofon!? Det blir mer brus ju mer gain jag drar pÄ...

MÀrkligt det hÀr..

Postat (redigerat)

Tack för svaren!

Saken Àr den att jag har kört med en Röde NT3a i flera Är utan nÀmnvÀrda problem. Det kanske Àr sÄ att man inte skall anvÀnda mickförstÀrkare till en dynamisk mikrofon!? Det blir mer brus ju mer gain jag drar pÄ...

MÀrkligt det hÀr..

Oavsett mikrofon sÄ mÄste du ha en mikrofonförstÀrkare före AD-omvandlaren annars blir signalen vÀldigt lÄg och om du gainar efter inspelning sÄ Äker brusgolvet med upp.

Än viktigare med förstĂ€rkeriet Ă€r det om mikrofonen i frĂ„ga Ă€r mindre kĂ€nslig (lĂ€gre output) som t ex dynamiska och bandmikrofoner.

Redigerat av Gilbert
Postat

Det Àr det varma ljudet frÄn rör alltsÄ. Det dÀr som alla vill ha. ;-)

SkÀmt Ät sido. Det behövs mer förstÀrkning Àn vad din mickstÀrkare kan ge utan att brusa. Funkar med konding för dÄ rÀcker förstÀrkningen.

/ g

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.