Jump to content
Annons

Köpa PowerBook 12"


Oskar_E

Recommended Posts

Jag hade tänkt slänga min gamla pc och byta till mac, allt för att få kör logic pro 7. Har tittat på en Powerbook 12" just för att den är så liten och portabel. Men hur bra lämpad är den igentligen för musikbruk? Jag hade tänkt köpa upp ram-minnet till 1024 och kanske låta 60gb HD:n vara kvar och köpa en extern HD på 160gb av märket Lacie, samt ett ljudkort som inte är allt för stort. Tanken var först att jag skulle ta med datorn till olika inspelningsplatser och göra audioinspelningar och sen ta hem allt till pc:n (som är ganska kraftig när det gäller mixning) men men det vore ju mest ekonomiskt att kunna göra mig av med pc:n och låta macen göra hela jobbet.

Till frågan: Klarar macen av detta? Jag menar klarar macen av att mixa 30 audiospår med lite pluggar (varav INTE spacereverb och syntar som sculpture, som tydligen tar massa plats och om man använder freeze-funktionen mycket).

Vore mkt tacksam för alla tips och synpunkter som finns under detta ämne...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Japp, den klarar 30+ spår med pluggar. Att bara spela upp massa ljudspår tar egentligen ingen processorkraft att tala om, utan hänger mer på hårddisken. Men du ska ju skaffa en extern (firewire?) disk så det ska inte vara några problem. Jag själv har en Powerbook G4 15" 1,5 GHz med Logic Pro och är jättenöjd. Jag har kört 30+ kanaler (44.1/16) från interna disken, två SpaceDesigner och Rewire till Reason + massor av blandade Logiceffekter. Kommer inte ihåg vad mätaren visade, men det var inte max...

Spar skärmen från din PC så kan du koppla den till Powerbooken för utökad skärmyta.

Redigerat av MusicNixon
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...