Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har efter mycket om och men lyckats konvertera frÄn M-Powered 8 till LE 8 pga hÄrdvarubyte (NödvÀndigt Avid?).

Har precis installerat allt, tankat ner senaste drivrutinerna frÄn resp hemsida osv.

TvÄ problem:

1) Digi002'an funkar som den ska nÀr jag spelar upp musiken i PT. NÀr jag sen ska lyssna pÄ iTunes, Spotify eller YouTube försvinner den frÄn SysteminstÀllningar - Ljud och dessutom gör sÄ jag inte kan lyssna alls. Filen/streamningen jag vill lyssna pÄ startar inte ens.

Men Àven nÀr 002'an inte finns i SysteminstÀllningar - Ljud kan jag fortfarande spela upp frÄn PT...

2) Kopplat in Axiom Pro via USB. Surfat ihjÀl mig efter info hur man fÄr den att klaffa med PT men utan framgÄng. Har under Peripherals - MIDI Controllers valt:

Axiom Key (Type), Axiom In (Recieve from) och Axiom Out (Send to). Men inget hÀnder. Den varken "mappar" eller ger nÄgot utslag nÀr jag ska lira.

Hur ska jag göra?

Tacksam för hjÀlp!

Annons
Postat

Program > Verktygsprogram > Midi/Ljud > stÀll in att internt ljud gÄr ut via ljudkortet.

Postat

Program > Verktygsprogram > Midi/Ljud > stÀll in att internt ljud gÄr ut via ljudkortet.

Tackar.

002'an verkar dock tappa kontakt, för ibland finns den i panelen, ibland inte.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.