Alembic Postat 6 februari 2005 Postat 6 februari 2005 Har ni tips på program som är lämpliga för livebruk? En playlist och start/stopp är ungefär det jag behöver. Utrustning som ska användas är bärbar PC, Midilink kablage och racksynth ->PA.
Alembic Postat 6 februari 2005 Trådstartare Postat 6 februari 2005 Fixar Winamp verkligen att styra en extern synth via midi?
cm0s Postat 6 februari 2005 Postat 6 februari 2005 Jag trodde du ville spela upp midi-filer 😛 Vilken midi-sequencer som helst gör väl det du är efter 😛
Alembic Postat 6 februari 2005 Trådstartare Postat 6 februari 2005 Precis, rekommendera en enkel som har en playlist och start/stopp osv. 😛
Linus Postat 6 februari 2005 Postat 6 februari 2005 Skaffa en prenumeration på Studio (klicka på annonsen längst upp i forumet) så får du en lätt sequencer som gör ditt jobb mer än väl. 😉
Alembic Postat 6 februari 2005 Trådstartare Postat 6 februari 2005 Prenumererar redan på tidningen. Det fanns ett svenskt program en gång i tiden som hette "Midi Live" eller nåt sånt. Google hjälper inte mig nåt angående det programmet. Den hade en playlist med midifilerna man ville använda och start- och stoppknappar, ingen editor eller nåt sånt. Det är något sådant jag söker.
Linus Postat 6 februari 2005 Postat 6 februari 2005 Alembic sa: Fixar Winamp verkligen att styra en extern synth via midi? Ja, det hänger nog mer på drivrutinerna till ditt MIDI-interface än Winamp. Jag körde ut midi från Winamp för ganska många år sedan utan trubbel.
Pluffo Postat 6 februari 2005 Postat 6 februari 2005 Jepp...det är bara att koppla midi-ljud till din externa burk i windows inställningar. Sedan kan du köra vilken spelare som helst som spelar upp midi.
Majken Postat 7 februari 2005 Postat 7 februari 2005 Jepp!.. Majken röstar på WinAmp. Enklare än så blir det nog inte. /Majken
Alembic Postat 7 februari 2005 Trådstartare Postat 7 februari 2005 Ah, tackar så mycket för tipsen. Mycket enklare kan det nog inte bli. Winamp får det bli.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.