Jump to content
Annons

Hur får jag en mer plastig hip-hop röst?


enteria

Recommended Posts

Tjenare allihop!

Jag är väl medveten om att folk frågar om röstmixning hela tiden, men eftersom det hela tiden beror på vilkens röst det är, så tänkter jag länka min röst så får ni ge tips därefter. Här är en ny inspelad låt där "problemet" uppkommer:

R.R - Skit i blocket

Jag gillar rösten, men det låter inte som andras. Rösten sticker ut mycket mer känns det som. Hur vida det är dåligt eller inte är svårt att säga, men jag hade iaf velat ha KUNSKAPEN att kunna få det att låta mer som andras, lite mer plastigt. Vad sitter detta i? Är det kompression det handlar om, eller limiter? eller helt enkelt att jag inte har nog utrustning för att få det hela att låta så professionellt?

Jag har en "Mbox 3 mini" och en "sE Electronics sE X1" mikrofon med varligt "Supreme Popfilter PF12 Dual".

Tack för att du tog dig tid och läsa och eventuellt kanske kan hjälpa mig!

Mvh R.R

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

När jag lyssnade lite snabbt på din röst så låter det som du eq:at den väldigt rund, med mycket mellanregister borttaget, misstänker mycket kan ligga där. Och detta behöver inte bara vara eq, utan kan även vara hur du levererar. Hur du formar din röst osv....

Tycker du även snoop dig har lite plastig? HAn har väll annars lite rundare röst har jag för mig. Lyssnade igen och jag tror en hel del sitter i din teknik också.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Avståndet varierar från mick till mick och röstr till röst, men utgångsläge på ca 2dm kanske att börja med.

Sedan kanske det är dubbar och sånt du tänker på som skapar ett visst sound också, vilket är vanligt inom komersiell musik att man gör för att få fetare röster.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...