Jump to content
Annons

Måste Pro Tools installeras från skiva?


4056E

Recommended Posts

Lite annorlunda och lustig fråga kanske.

Jag har en dator som är i liggande läge, främsta anledningen till detta är en eftermonterad ganska tung CPU-kylare. Den väger så pass att jag väljer att ha datorn liggande - vilket jag mestadels gillar...

Men där finns ett problem - cd-läsaren som då också hamnat på sidan. Har inte provat men antar att det inte går så lyckat att lägga i en skiva.

Med Cubase har det inte varit något problem eftersom man ändå kan ladda ner själva programvaran från steinbergs FTP. Det är ju licensen man betalar för - inte skivinnehållet...

Tänker nu snart gå över till Pro Tools 9. Är AVID lika smidiga? Kan jag ladda ner själva Pro Tools från deras hemsida någonstans, även om jag köpt en kartong och har licens och allting?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

har du tillräckligt långa sladdar är det ju bara att lägga skivspelaren ner med sladdarna stickandes ut ur hålet där skivspelaren ska sitta egentligen, ha den liggande på bordet framför datorn medans du installerar alltså.

och har du bytt cpu-kylare och grejer så är det ju inte spec svårt för dig misstänker jag?

lite bökigt och onödigt kanske då det som sagt går lika fint att bara tanka hem grejerna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...