Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Lite annorlunda och lustig fråga kanske.

Jag har en dator som är i liggande läge, främsta anledningen till detta är en eftermonterad ganska tung CPU-kylare. Den väger så pass att jag väljer att ha datorn liggande - vilket jag mestadels gillar...

Men där finns ett problem - cd-läsaren som då också hamnat på sidan. Har inte provat men antar att det inte går så lyckat att lägga i en skiva.

Med Cubase har det inte varit något problem eftersom man ändå kan ladda ner själva programvaran från steinbergs FTP. Det är ju licensen man betalar för - inte skivinnehållet...

Tänker nu snart gå över till Pro Tools 9. Är AVID lika smidiga? Kan jag ladda ner själva Pro Tools från deras hemsida någonstans, även om jag köpt en kartong och har licens och allting?

Annons
Posted

Hmm, kanske ska kolla det. Hur ser sådana pluppar ut? Vikar man fram dem eller?

Det är en standard-spelare annars. Som väl ska köras i horisontellt läge är det tänkt

Posted

Prova med att stoppa in en ljud-cd och kolla om det funkar.. Brukar faktiskt funka rätt ok fast den står på sidan..

Posted

Nä men är det som naymari sade, att man kan ladda ner det efter registrering känns ju det smidigast.

Det känns lite 2001 att sitta och installera från dvd-skivor

Tack för alla svar

Posted

har du tillräckligt långa sladdar är det ju bara att lägga skivspelaren ner med sladdarna stickandes ut ur hålet där skivspelaren ska sitta egentligen, ha den liggande på bordet framför datorn medans du installerar alltså.

och har du bytt cpu-kylare och grejer så är det ju inte spec svårt för dig misstänker jag?

lite bökigt och onödigt kanske då det som sagt går lika fint att bara tanka hem grejerna...