Jump to content
Annons

Demo Produktion (elektroniskt)


oblivian

Betyg?  

8 röster

  1. 1. Betyg?

    • 5
      2
    • 4
      1
    • 3
      2
    • 2
      1
    • 1
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Into The Sky

ARTIST/GRUPP: H-Mix Project

GENRE: Dance/Trance

LÅTLÄNGD: 1:30

KOMPOSITÖR: Henrik Olausson

PRODUCENT: Henrik Olausson

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.1 Mb

STATUS: Skiss som fan

LÅTLÄNK: www.aeonic.se/hmix.mp3

De här e ju första låten jag lägger ut här, så go easy on me guys haha. Nä då, ska bli kul o se vad ni tycker. Jag är oxå ute efter att kanske få tag på nån som skulle kunna hjälpa mej producera/arrangera, lite därför just de här låtvalet oxå. Så har kan en skiss låta som jag har gjort på typ 4-5 timmar. Har ju även fler låtar som man kan lägga upp sen 🙂

Även text skrivare är välkommna att höra av sej.

Edit: Skulle berättat om texten, de var mest bara för o komma ihåg hur sången ska bli sedan när de blir färdigt. Tänkte mer låt idén i stort.

Redigerat av oblivian
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jo, kan vara så, men men! den funkade o buffra iaf.. eller så.. 😉

Men jag tycker den är bra!! Hoppas ni andra där ute oxå gillar det!!

Vore ju kalaskul för bror!! För han förtjänar lite bra creds!!

Keep up the good work!

/Rickard

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart godkänd... 😆

Lek lite mer med autotunern, försök kanske snygga till kanterna

lite.

Tack o bock!

Tanken var att jag skulle göra en grej med extrem autotune men jag kunde inte ställa den hårdare så att säga.. Men de kanske inte ska vara så väldigt autotunad sång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Känns väldigt Scooter-gammaldags.

Tror att du har mer att ge här, kanske med en egen style.

Rent ljudmässigt så är det mesta snyggt separerat, men när det gäller låten som låt...

"i'll be right by your side"

Tack, men nej tack

Link to comment
Dela på andra sajter

LÅTNAMN: Into The Sky

ARTIST/GRUPP: H-Mix Project

GENRE: Dance/Trance

LÅTLÄNGD: 1:30

KOMPOSITÖR: Henrik Olausson

PRODUCENT: Henrik Olausson

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.1 Mb

STATUS: Skiss som fan

LÅTLÄNK: www.aeonic.se/hmix.mp3

De här e ju första låten jag lägger ut här, så go easy on me guys haha. Nä då, ska bli kul o se vad ni tycker. Jag är oxå ute efter att kanske få tag på nån som skulle kunna hjälpa mej producera/arrangera, lite därför just de här låtvalet oxå. Så har kan en skiss låta som jag har gjort på typ 4-5 timmar. Har ju även fler låtar som man kan lägga upp sen 🙂

Även text skrivare är välkommna att höra av sej.

Edit: Skulle berättat om texten, de var mest bara för o komma ihåg hur sången ska bli sedan när de blir färdigt. Tänkte mer låt idén i stort.

vilket progg har du gjort låten i? hur har du fixat rösten e de mjukvara lr?

jävligt sjysst sjunget. det kliar i mina fingrar, såååå sugen på att remixa!!!

referens http://bjornsilver.sidan.nu 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

LÅTNAMN: Into The Sky

ARTIST/GRUPP: H-Mix Project

GENRE: Dance/Trance

LÅTLÄNGD: 1:30

KOMPOSITÖR: Henrik Olausson

PRODUCENT: Henrik Olausson

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.1 Mb

STATUS: Skiss som fan

LÅTLÄNK: www.aeonic.se/hmix.mp3

De här e ju första låten jag lägger ut här, så go easy on me guys haha. Nä då, ska bli kul o se vad ni tycker. Jag är oxå ute efter att kanske få tag på nån som skulle kunna hjälpa mej producera/arrangera, lite därför just de här låtvalet oxå. Så har kan en skiss låta som jag har gjort på typ 4-5 timmar. Har ju även fler låtar som man kan lägga upp sen 🙂

Även text skrivare är välkommna att höra av sej.

Edit: Skulle berättat om texten, de var mest bara för o komma ihåg hur sången ska bli sedan när de blir färdigt. Tänkte mer låt idén i stort.

såg nu att du möjligtvis ville ha hjälp med arr o producering, jag e helt öppen

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart godkänd... 😛

Lek lite mer med autotunern, försök kanske snygga till kanterna

lite.

Tack o bock!

Tanken var att jag skulle göra en grej med extrem autotune men jag kunde inte ställa den hårdare så att säga.. Men de kanske inte ska vara så väldigt autotunad sång?

Njae, ta inte bort den... Men jämna ut den lite så att stegen

i tunern inte är så markanta.

Link to comment
Dela på andra sajter

vilket progg har du gjort låten i? hur har du fixat rösten e de mjukvara lr?

jävligt sjysst sjunget. det kliar i mina fingrar, såååå sugen på att remixa!!!

referens http://bjornsilver.sidan.nu 😄

Jag har gjort låten helt & hållet i reason och sången är inspelad i Ensoniq's Paris system. Sen har jag lagt autotune klippt upp sången i recycle och bankat in den i reason typ. Sen är de ju bara allt pill o plock kvar, var lite nyfiken o se responsen på en sådan här låt först innan man lägger ner allt för mycke jobb 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är lite trist att folk på forumet dömmer ut personers försök till att göra musik med att det låter som en gammal beprövad musikstil. Å en sidan får man tips om att lyssna på musik man tycker om och få det att låta snarlikt å andra sidan tycker folk det är låter dåligt för att stilen är gammal och uttjänt...vill inte peka ut nån i vare sig denna tråd eller nån annan. Tycker bara att det känns lite trist ibland att läsa sådana inlägg, tanken med de flestas musik är väl ändå att få det att låta som professionell musik oavsett årgång å genre...nåja nog om detta. Ville inte kapa denna tråd.

Tycker det låter kanon. Önskar jag kunde få till en sångröst som du har! 🙂

Musiken funkar alla gånger oxå. Däremot tycker jag du korvstoppat själva låten. När jag lyssnade i Winamp i lurar så distade det utav bara den, å när jag öppnade låten i soundforge så var det en kompakt vägg som syntes...(fast där hörde jag ingen direkt dist dock)....

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...