Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har pluggat in min nya mixer lite mer nu...bland annat testat aux'arna. Jag kopplat in hörlurarna till aux send 1, och givetvis vridit upp aux-volymen på kanalerna jag vill höra, men allt hörs bara i den vänstra luren! Blir galen..varför är det såhär? Har väldigt mycket för mig att det hördes i båda lurarna på min förra mixer.

Annons
Postat

nope. det är en mackiemixer. aux 1 och 2 är helt separerade, har ingenting med varandra att göra.

Postat

nej det är ju mono men jag tycker att det borde bli "jack normaling" ? Klart att man ska höra sig själv och beatet i båda lurarna.

Postat (redigerat)

Det är väl inget lustigt med det?

Om du kör in en stereoplugg i ett monojack så hör du bara i vänster. Du kan dra upp pluggen lite så brukar det komma ljud i höger också.

EDIT: anledningen är att du ska ha möjlighet att kunna göra en stereomix till tex musikerna som spelar in.

Redigerat av Fredster
Postat

Auxarna brukar alltid vara mono! Inget konstigt med det.

Oftast så har man ju en hörlursförstärkare som har left in och right in, vilket förslagsvis kopplas ihop med aux1 och aux2. Vill du göra en mono mix så drar du aux1 och aux2 lika mkt på varje kanal som ska vara med i mixen. Vill du göra en stereomix så drar du bara upp aux1 på de kanalerna som ska höras i vänster resp aux2 på de som ska höras i höger.

Postat
och då måste man ha en stereotele->2 monotele, vilket är rätt onödigt.

nej, du måste ha en monotele->stereotele så att signalen skickas till både vänster och höger på lurarna

Postat
och då måste man ha en stereotele->2 monotele, vilket är rätt onödigt.

nej, du måste ha en monotele->stereotele så att signalen skickas till både vänster och höger på lurarna

Nej. Då kan han bara göra hörlursmix i mono ju!

Så det korrekta blir mono/mono (från aux 1 och aux 2)----> stereotele!

Postat

Mixa i lurar?

Nåja, jag trodde bara att han ville ha lite monitor...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.