Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag letar efter ett USB-ljudkort, gärna med 8 eller fler inputs, och gärna med 8 eller fler outputs.

Det allra viktigaste är att det har två preamps som låter så bra som möjligt för den peng jag vill lägga ut.

Det ljudkortet jag har nu är ett M-Audio USB mobile pre, och jag tycker att de preamparna låter för sjaskigt.

Jag tänker mig någonting i prisklassen 3500 - 5000.

Jag har länge funderat på en MOTU UltraLite-mk3 Hybrid

men börjat fundera på hur mycket man egentligen betalar för alla nedrans effekter och sånt som finns i,

som jag ändå inte tänkt använda särskilt mycket.

Ett annat jag kollat på är ESI ESU 1808,som är lite billigare, men då funderar jag på om anledningen till det är att den inte har samma

digitala mixningsmöjligheter i, eller om den kanske bara är lite sämre.

Om någon vill bidra med fler alternativ så blir jag väldigt glad, motivera gärna varför jag ska välja ett visst kort.

Om någon testat ett eller båda korten jag nämnt så får ni gärna ge mig lite för och nackdelar med just det kortet!

Jag sitter på en dator med dual core på typ 2,7 gHz styck och 4 gig RAM, Windows 7 64bit, och cubase 5 som daw.

TACK PÅ FÖRHAND!

Annons
Postat

Jag skulle varmt rekommendera UltraLite. FX/mixer får du se som en på-köpet-bonus, inte något du betalar ett högre pris för.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.