Jump to content
Annons

Låt om asien


Myrli

En hit eller en flopp?  

27 röster

  1. 1. En hit eller en flopp?

    • Absolut en hit
      7
    • Kanske en hit
      11
    • Absolut inte en hit
      5


Recommended Posts

Annons

låter bra i mina mini mini pc högtalar :-)

bra sång! + stämma

är d groove agent som trummar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att sången är lite feg... Våga sjung ut och artikulera mera, det skadar för det mesta inte... Känns lite tryckt ibland liksom! Speciellt på refrängen.

Mixen lät inge vidare i mina högtalare... Dåligt definierade ljud eller vad man ska säga... Ganska mycket gröt liksom, sen var det lite småjobbigt med den där dubbleringseffekten eller vad det nu är på sången hela tiden. Skulle nog funka på någon del av låten, men inte hela tiden! Låter som att du använder den lite för att dölja att du kanske inte är världens bästa sångare - vilket du helt klart måste tro att du är när du står framför miken och sjunger 😄 Kämpa på där!! Lite mer "jag sjunger bäst i världen"-stuket alltså.

Annars var det en mysig låt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det är mycket jag gillar med den här låten!

* Att du vågar röra på basen i refrängen

* Att det är 16-dels-shuffle

* Texten, skriven ur en missionärs perspektiv

* Pianot och gitarren går ovanligt bra ihop.

Det enda förbättringsförslaget är väl egentligen sången 02:10 - 02:25, som låter lite i underkant på de höga tonerna.

Får man fråga vilken skola du går på förresten?

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man fråga vilken skola du går på förresten?

// David

Jag går på musik producent utbildningen i Gävle, med Bland annat Simon Ådal, som lärare.

Högtalarna jag använder är vanliga stereo högtalare och det låter bra, men när jag mixar så har jag alltid monitor/studio lurar på mig..

//AEM

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, de var en fin låt ju. Men borde den inte heta något om wave, om den handlar om asien.

trommurna kunde nog höjas en liten aning. vad är det för effekt du har på rösten? den låter bra.

fin röst men om du tog i så skulle det låta ännu bättre.

Effekten är bara vanlig reverb och så har jag dubbat sången. Jo namnet kunde lika gärna varit typ The Wave eller nåt men det blev The wind. Fråga mig inte varför 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du möjlighet att byta till andra trummor? Själva kompet osv är väl okej, men det är trumljudet jag tänker på... 🙂

Edit: Eller eventuellt mixa om trummorna!

Ok vad är det som inte duger med trummorna? Låter det inte äkta?

//AEM

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Vilken fantastisk låt.

Texten är bland det bästa jag någonsin hört - jag tippar att ni kommer upphöjas till nationalskalder inom en snar framtid.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker den e fett skön! Sköna harmisar!

Men mixen är inte hel perfekt tycker jag. När låten "kommer i gång" borde det kanske pianot borde sänkas något??

När de gäller o sjunga (går själv i Nacka musikklasser) säger ja såhär:

Tänk dej att du sjunger för den där fräsha bruden och vill verkligen få ut de du sjunger! haha. Det funkar :rolleyes: Alltså att du verkligen släpper ut ljudet menar jag!

Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du möjlighet att byta till andra trummor? Själva kompet osv är väl okej, men det är trumljudet jag tänker på...  :rolleyes:

Edit: Eller eventuellt mixa om trummorna!

Ok vad är det som inte duger med trummorna? Låter det inte äkta?

//AEM

Ja, det låter bajs helt enkelt. Svårt att säga riktigt vad det är som gör trumljudet så dåligt, men det låter instängt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...