Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon som har en Atari Falcon som skulle kunna hjälpa mig att konvertera några låtar till SX?

De finns som ALL för Cubase Audio Falcon 2.06.

Kan PM:a mig så skickar jag länk till en zip med låtarna.

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Jag var tvungen att gå via min gamla Cubase VST24 eller vad den nu hette innan jag kunde få den vidare till SX.

Lättast är att exportera midifiler.

• 2 veckor senare...
Postat

Kapar tråden för en liknande fråga :rolleyes:

Har en del musik som ligger på en hd anpassad för Atari Mega 4 STE.

Den funkar bara till den modellen. Är det ngn som har en Mega 4 ståendes och kan hjälpa mig att

dumpa över midifilerna, eller vet en annan lösning?

Postat

Bump..och extra info.

Jag måste troligtvis ha en "riktig" Falk till detta.

Har provat massor av Cubase versioner, även VST/32 men vissa av låtarna crashar Cubase,

det är dessa som jag vill ha hjälp med.

Totmusic: vad är det för interface på en sådan hårddisk? DMA? Borde passa vilken gammal Atari ST som helst

isåfall.

Jag har en STE liggandes med Satan-Disk (Compactflash som hårddisk). Hmm kanske skall se om jag kan starta CAF 2.06

på den och öppna filerna.

Har redan försökt via STEEM.

Postat

Kapar tråden för en liknande fråga :rolleyes:

Har en del musik som ligger på en hd anpassad för Atari Mega 4 STE.

Den funkar bara till den modellen. Är det ngn som har en Mega 4 ståendes och kan hjälpa mig att

dumpa över midifilerna, eller vet en annan lösning?

Mega STe hade väl SCSI internt, om jag inte kommer ihåg fel...?

Problemet är att hårddisken bara är PC-kompatibel upp till 32MB i storlek på partitionen, så annars måste man köra den i en Atari-burk.

Postat

Bump..och extra info.

Jag måste troligtvis ha en "riktig" Falk till detta.

Har provat massor av Cubase versioner, även VST/32 men vissa av låtarna crashar Cubase,

det är dessa som jag vill ha hjälp med.

Jag råkade inte ut för sådana problem när jag körde över mina gamla låtar.

Det är nästan samma format på disketterna, så om disketterna är formaterade med PC, så funkar de både på PC och Falcon. Om de däremot är formaterade med Falcon, så är det inte alltid de funkar perfekt på PC, så det kanske är därför det bråkar...? 😕

Postat

Mega STe hade väl SCSI internt, om jag inte kommer ihåg fel...?

Problemet är att hårddisken bara är PC-kompatibel upp till 32MB i storlek på partitionen, så annars måste man köra den i en Atari-burk.

Det är SCSI men verkar gå via DMA-porten (ASCI) på samma sätt dom ST-modellerna, 19-pins d-sub:

http://www.atarimuseum.com/computers/16bits/megaste.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Atari_MEGA_STE

http://www.datasalen.se/Utstallning/Data/Atari/atarimegaste.htm

Postat

Ok - jag fattade inte att det var en extern disk...

Den borde egentligen gå att få liv i, i vilken STe som helst - åtminstone om det är TOS 2.06...

Postat

Jag råkade inte ut för sådana problem när jag körde över mina gamla låtar.

Det är nästan samma format på disketterna, så om disketterna är formaterade med PC, så funkar de både på PC och Falcon. Om de däremot är formaterade med Falcon, så är det inte alltid de funkar perfekt på PC, så det kanske är därför det bråkar...? 😕

Har inget med disketter att göra. Är helt enkelt att just de låtarna gör att

Cubase VST/32/SX krashar. Är inte heller korrupta för jag har tagit från flera olika disketter/CD

och ingen går att öppna.

Lyckades dock få upp en i nån gammal Cubasis men save-as var disable på den versionen.

Postat

Har du kvar all extern hårdvara så att du kan få till samma ljudbild som tidigare? Annars kanske det räcker att exportera midispåren. Förutsatt att du lyckas öppna ALL-dokumenten förstås.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.