Jump to content
Annons

HD2 el. Pt9 med bättre dator?


jagheterjens

Recommended Posts

jag har kommit till insikt att jag behöver mer kraft och solidare system i studion. mina projekt är alltid uppe på max kanaler och ssl kompressorerna/eq går varma på alla spår mm, mm.

alt 1. är det idé att ligga kvar på samma dator fast peta i win 7 så att alla 4kärnorna & 8gb ram kan utnytjas och gå upp till Hd2 pci?

alt 2. eller ska man köpa ny ny pc dator/mac 8 core och PT LE9?

räknar man på priset blir de ungefär samma!

tacksam för svar!

Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hallå Jens

Om det är ren DSP kraft du är ute efter så är HD ett bättre val, men då kanske med en mellanväg genom att köpa den minsta MacPro modellen som ändå räcker gott. Tänk på att Pro Tools i dagsläget bara använder 4GB ram ändå.

Ett billigare alternativ är ju att börja med en MacPro och PT9 (det finns inget som heter LE längre) och sedan lägga till HD längre fram.

Med nian får du ju mer spår och en massa annat godis så den bör du gå upp till i vilket fall som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är trött på pt fördröjjningar vid inspelning o mix. Men 9an har ju delay komp. Så...! Trött på att datorn avbryter inspelning när jag har 2 kanaler igång och 0 rtas. Rent bugg. + min mus går inte att skrolla i sidleds i pt. Soundrrplacer triggar fel. Ibland före ibland efter.

Tro mig jag kommer alltid köra pt ändå men vill ha en studio där ja inte behöver bry mig om dator. Bara göra de ja gör bäst ist.

Frågan e om en Mac och le räcker om man håller på med upp till 96 spår?

Annars finns de ju bara hd som lösning?

Jens

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du bestämmer dig för Pro Tools 9 så råder jag dig att vänta en till två uppdateringar då jag har hört att det inte är den stabilaste DAW för tillfället, sen så kan du ju tänka på att TDM är ju inte det billigaste att inhandla och att det är ett döende format, fasst det beror ju helt på din budget och så vidare, personligen så hade jag valt att köra PT9 och RTAS med en kraftigare dator, men då kommer ju också det problemet att Pro Tools bara stöder 4GB RAM än så länge men vi får väll hoppas på en 64bits version snart!

Ha de gött!

// Linus

Link to comment
Dela på andra sajter

...sen så kan du ju tänka på att TDM är ju inte det billigaste att inhandla och att det är ett döende format...

Vem har sagt att det är ett döende format? en gissning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...