Jump to content
Annons

Rewire fråga


Guild (oregistrerad)

Recommended Posts

Guild (oregistrerad)

Om man använder rewire mellan cubase och reason utan att använda mixern i reason. Så undrar jag om ni brukar använda 2 kanaler i cubase för varje instrument i reason. Eller skall man tänka att tex ett piano bör ha 2 kanaler men för en bas räcker det med en kanal. Hoppas ni förstår min tankegång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Guild (oregistrerad)

Tack för svaret. Ja det verkar mest logiskt men vissa instrument kan man bli lite osäker på hur man skall göra, tex en melotron (vet inte hur det stavas).

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör ut så många kanaler du behöver.

För enkelhetens skull gör du också en Group Channel i Cubase och bussar in Pianots vänster- och högerkanal i den. Enklare att rycka i en regel än två...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guild (oregistrerad)

Jag har faktiskt aldrig använt group channels i cubase tidigare men det är nog dags att börja. Måste ju bli lite lättare att mixa stora projekt då. Dags att börja experimentera !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

ett sätt är att lägga varje reason instrument försig i reason i "hardware" delen längst upp i reason. Tillexempel så brukar jag koppla varje trumkanal försig till varsin kanal (1 till 20 eller hur det nu blir) och sedan så fyller jag bara på med dom synthar jag ska använda. När du sedan i Cubase kryssat för i ReWire samtliga knappar (som du använder givetvis) så får du upp varje kanal försig i Cubase mixerbordet.

obs: jag har druckit en massa nu och vet inte riktigt om det här va svaret på din fråga. Peeeeeeeeeace

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...