Jump to content
Annons

Skadas mina monitorer?


darlione

Recommended Posts

Hej,

Detta må vara en dum fråga men jag är väldigt okunnig i området!

Håller på o stuvar om lite i min sovrumsstudio, och planerar att använda en strömfördelare med strömbrytarknapp för att sätta på/stänga av all utrustning samtidigt. Detta inkluderar skärmar, dator, 2 monitorer, ext hårddisk.

Min fråga är då, för att göra det så enkelt som möjligt, om det skadar monitorerna att låta dom stå på "ON" hela tiden och stänga av/sätta på med strömbrytaren, all utrustning alltså.

Tacksam för svar! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej,

Detta må vara en dum fråga men jag är väldigt okunnig i området!

Håller på o stuvar om lite i min sovrumsstudio, och planerar att använda en strömfördelare med strömbrytarknapp för att sätta på/stänga av all utrustning samtidigt. Detta inkluderar skärmar, dator, 2 monitorer, ext hårddisk.

Min fråga är då, för att göra det så enkelt som möjligt, om det skadar monitorerna att låta dom stå på "ON" hela tiden och stänga av/sätta på med strömbrytaren, all utrustning alltså.

Tacksam för svar! 🙂

Nä, knappast. Men ha i åtanke att det blir en ström-peak när all utrustning startar samtidigt.

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...