Jump to content
Annons

Hörlursfråga


JohnnyRocker2008

Recommended Posts

Har kollat runt och sökt i forumet men inte hittat något om min fråga.

Fick hem mina nya lurar idag. Ett par AKG K701.

Min fråga gäller inställningar i VST Connections.

* När jag väljer en kanal för speciellt hörlurar där blir det väldigt lågt. Har full gas på volymen på kortet.

* När jag väljer en Monitorkanal istället, blir ljudet högre. (Använder fortfarande lurarna som lyssning)

* Sista alternativet jag hittat är vid Outputs. Då blir det högst av alla alternativen jag valt.

Frågan är vilket som är det korrekta? Eller spelar det ingen roll?

Blir ju ingen feeling att spela in sång ex. med så låg volym som på alternativ 1. Alltså Headphoneskanalen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack för ditt svar Sleep.

Är ju relativt ny på inspelningsfronten så detta med in & utgångar är lite förvirrande.

Förstår bara inte, när det finns en speciell kanal under Studiofliken för just headphones att den inte är det bästa valet. Skitsamma. Jag kör på den kanal som ger starkast signal. Lite jobbigt bara att hålla på med en prod. i timtal å sen märka att det var något fel nånstans 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för ditt svar Sleep.

Är ju relativt ny på inspelningsfronten så detta med in & utgångar är lite förvirrande.

Förstår bara inte, när det finns en speciell kanal under Studiofliken för just headphones att den inte är det bästa valet. Skitsamma. Jag kör på den kanal som ger starkast signal. Lite jobbigt bara att hålla på med en prod. i timtal å sen märka att det var något fel nånstans 😐

vad har du för ljudkort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...