Jump to content
Annons

Problem med Native Instruments och PT LE


NikkoH

Recommended Posts

Hej!

Jag har på sistone fått grova problem med Native Instruments pluggar tillsammans med Pro Tools LE, både med 8.0.1, 8.0.3 och 8.0.4!

I de sessions jag använt Massive går inte att öppna längre! Varken på Mac eller PC, och allt är lagligt.

I PC slutar helt plötsligt PT att svara eller bara stängs ner utan förvarning, i MAC får jag upp flera felmeddelanden.

Jag har ganska mycket panik över detta eftersom det är mycket aktuella låtar som jag känner att jag måste göra klart....

Har något stött på liknande problem eller någon som har några lösningar?

/Nikko

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du kollat ifall det finns någon uppdatering på IK multimedias hemsida? Kom detta efter en uppgradering du gjorde? Använder inte de pluggarna själv så jag vet inte hur de funkar.

MVH

Anders

Du menar NI? Ne faktiskt inte ska kolla. Nej jag hade inte uppdaterat någonting det är det som är det skumma...

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar såklart NI 🙂

Så det funkade ena dagen och funkade itne andra utan att du gjort något alls? I så fall låter det riktigt skumt ju. I väntan på att någon som sitter med dessa pluggar och kanske vet vad som kan vara fel så kan jag rekommendera dig att söka i DUC så länge och se om du hittar några svar.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft ett liknande problem, dock använder jag logic. Jag stänger sällan min dator utan har den i någon form av vänteläge. Efter en längre tid utan omstart hade jag problem att öppna mina NI-pluggar. Logic stängde helt enkelt ner sig. Jag löste problemet genom att enbart starta om min dator. Kanske kan vara något liknande som hänt dig?

Annars är det nog en ominstallation av NI-pluggarna som gäller tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft ett liknande problem, dock använder jag logic. Jag stänger sällan min dator utan har den i någon form av vänteläge. Efter en längre tid utan omstart hade jag problem att öppna mina NI-pluggar. Logic stängde helt enkelt ner sig. Jag löste problemet genom att enbart starta om min dator. Kanske kan vara något liknande som hänt dig?

Annars är det nog en ominstallation av NI-pluggarna som gäller tyvärr.

Jag har faktiskt fått igång pluggarna, uppdaterade bara Massive, nu har jag dock ett annat problem.

Min datorn totalt hänger sig när jag använt PT en liten stund, en gång fick jag till och med bluescreen.

Har uppdaterat till PT 8.0.4 vilket ska ha fullt stöd för Windows 7 64-bit, men inte vad jag märkt. Det har snarare blivit värre och jag blir totalt skogstokig när man har massa prylar men inte kan göra något.

På gamla goda tiden när man använde PT 7 hade jag aldrig problem, men på senare tid har jag haft fruktansvärda problem med PT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder inte Massive som mycket men pillar en del med Battery... och det får mitt pro tools att balla ur, känns nästan som det ligger någon slags minnesläcka i NI-pluginsen ibland... För det går alldeles utmärkt att använda dem ett tag, sedan helt plötsligt börjar problemen och de slutar inte förrän jag tar bort plugginet. T.ex. så säger PTLE att jag måste öka buffertarna osv och CPU och minnesmätarna går i taket... Jag tar bort battery och det är inga problem. Lägger till battery igen, fungerar ett tag sedan så börjar problemen.

Har inte märkt något större problem med Guitar Rig dock...

Jag sitter på en i7 27" iMac med 8 gbminne så jag tycker ju inte att 5 spår, 2 med guitarrig, en med vanlig micinspelning, en med battery och en master ska döda datorn... Tycker min gamla PC med PT 6.4 (digi 001) klarade mycket mer än denna imac med digi 003 och ptle 8.0.4, därför tror jag att det är NI pluggarna som jävlas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder inte Massive som mycket men pillar en del med Battery... och det får mitt pro tools att balla ur, känns nästan som det ligger någon slags minnesläcka i NI-pluginsen ibland... För det går alldeles utmärkt att använda dem ett tag, sedan helt plötsligt börjar problemen och de slutar inte förrän jag tar bort plugginet. T.ex. så säger PTLE att jag måste öka buffertarna osv och CPU och minnesmätarna går i taket... Jag tar bort battery och det är inga problem. Lägger till battery igen, fungerar ett tag sedan så börjar problemen.

Har inte märkt något större problem med Guitar Rig dock...

Jag sitter på en i7 27" iMac med 8 gbminne så jag tycker ju inte att 5 spår, 2 med guitarrig, en med vanlig micinspelning, en med battery och en master ska döda datorn... Tycker min gamla PC med PT 6.4 (digi 001) klarade mycket mer än denna imac med digi 003 och ptle 8.0.4, därför tror jag att det är NI pluggarna som jävlas.

Mycket märkligt... Har dock inte upptäckt några större problem när man kör NI stand-alone eller tillsammans med Mainstage på mac. Om NI skulle hänga sig totalt under ett livegig skulle man bli smått handikappad så att säga!

Men dock så hänger sig förmodligen PT av något annat nu... Vete fan vad det är!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör du protools som administrator? Prova att köra det i kompatibilitetsläge för Windows xp sp3.

Mvh Per

[/quote

Testade det nu, fungerade i ca 10 minuter sedan hängde sig datorn totalt igen. Analyserat all hårdvara ink hårddiskarna, uppdaterat drivrutinerna och allt. Inget fungerar, ska kolla upp mina plug-ins nu och se vad som kan vara fel!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör win 7 32 bit för jag provade med win 7 64 bit men bytte för pluggarna var inte kompatibla med win 7 64bit, nu flyter det på som vanligt.

Har hört liknande, måste man köpa Windows 7 32-bit eller kan man på något sätt ändra genom systemåterställning? För att byta till 32-bit tror jag skulle lösa många problem även om 8.0.4 ska ha fullt stöd för 64-bit, men det med pluggarna har jag inte tänkt bra! Tack i alla fall!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört liknande, måste man köpa Windows 7 32-bit eller kan man på något sätt ändra genom systemåterställning? För att byta till 32-bit tror jag skulle lösa många problem även om 8.0.4 ska ha fullt stöd för 64-bit, men det med pluggarna har jag inte tänkt bra! Tack i alla fall!

Jag vet inte om det går att gör om från 64 till 32 bit, jag instalerade en helt ny Windows 7 32, men prova att sätta i skivan och se vilka alternativ som finns.

Mvh Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...