Jump to content
Annons

Add.Drum-demo problem


hankmoody

Recommended Posts

Hej

Jag laddade ner gratisdemon. Är det nån annan än jag som inte vet hur å vart alla filer ska lägga sig för att man ska få nytta av den i Cubase Le4?

VSTi mappen verkar ju inte funka. Eller e det bara vissa demo-ljud till midi som demon innefattar.

Jag är en noObie och är i princip på jakt efter färdiga trumtakter som jag senare får träna på att redigera. Kanske ezdrummer å addictive e för stort för mig. Räcker med samplade trumkomp. Isf, nåt tips?

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej

Jag laddade ner gratisdemon. Är det nån annan än jag som inte vet hur å vart alla filer ska lägga sig för att man ska få nytta av den i Cubase Le4?

VSTi mappen verkar ju inte funka. Eller e det bara vissa demo-ljud till midi som demon innefattar.

Jag är en noObie och är i princip på jakt efter färdiga trumtakter som jag senare får träna på att redigera. Kanske ezdrummer å addictive e för stort för mig. Räcker med samplade trumkomp. Isf, nåt tips?

mvh

Addictive Drums bör dyka upp bland de andra instrumenten i Cubase, direkt efter installation. Ibland kan man behöva lägga till en ny sökväg bland Cubase VST Plugin Paths för att Cubase ska hitta plug-in-filen. Prova det här:

Gå till Cubase-menyn Devices -> Plug-in information. Kolla efter ett alternativ som heter VST2.x Plugin Paths och lägg till den här mappen:

C:\Program Files\Steinberg\VstPlugins

(eller möjligtvis C:\Program\Steinberg\VstPlugins om du kör svenskt Windows)

Starta sen om Cubase och prova att ladda Addictive Drums igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...