Jump to content
Annons

Cubase auto stop

mattehalen (oregistrerad)

Recommended Posts

mattehalen (oregistrerad)
Postat

Jag undrar om det finns en mojlighet att stopa/pausa cubase vid en specifik tid?

vi har 4 medlyn inlagda i cubase och kor dom live och jag vill kunna lagga in stop punkter i cubase. Ar dewt mojligt eller? isf hur gor jag?

Annons
Postat

Programmet är inte gjort för sådant, så såvitt jag vet finns det ingen sådan funktion - men du kan ju koppla in en controller med kontrollfunktioner för start, stopp etc - eller så kan du styra det från en midi-synt, eftersom det går att fjärrstyra Cubase om man exempelvis håller ner högsta C (brukar vara default) för att meddela att det är ett remote-kommando - och en annan tangent samtidigt, som talar om vilken funktion som ska aktiveras.

Annars finns det kanske andra program som är gjorda för just sådant bruk, men det får nog någon annan svara på...

Postat

Eller sa kan du pressa "space bar" pa ditt tangent keyboard.

Om du skaffar tradlost keyboard (tangent) kan du vara upp till tre meter bort, med ditt keyboard alltsa.

Finns flera olika key kommandos fran keyboard i Cubase.

S

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.